Berlingske Business
LIVE
08:10 Ambu opjusterer

Teleringen på vej tilbage

Danmarks hidtil største uafhængige kæde af telebutikker, Teleringen, blev knock-outet sidste sommer, da 58 af 60 butikker

forlod kæden.


Teleringen er fortsat langt fra tidligere tiders styrke, men har efterfølgende tiltrukket 23 nye

butikker og melder sig igen klar til kamp om de danske mobilkunder.


- Jeg vil ikke sige, at vi har nået det ønskede

antal forhandlere endnu, for vores ambition er at blive landsdækkende, men det skal ikke ske for enhver pris, siger divisionschef

Annette Eriksen fra Dansk GSM Service til bladet IT-Branchen.


Hun oplyser, at Teleringen i dag er oppe på 25 butikker,

hvoraf de 23 er nye.


De fleste af Teleringens butikker er i hovedstadsområdet og på Lolland Falster. Seks af de nye

forhandlere i Teleringen er i forevejn en del af orbhandlerkæden CBC. Teleringens kædekontor ejes af Dansk GSM Service,

som igen ejes af Debitel. Det var blandt andet i utilfredshed med ejerskabet af kædekontoret, at 58 butikker vred sig løs

af Teleringen og dannede Telekæden.


De uafhængige telebutikker mente blandt andet, at kædens tilknytning til mobilselskabet

Debitel var for stor og hindrede en udvikling, som i højere grad tilgodeser erhvervsmarkedet.


- Uanset hvad de tidligere

butiksindehavere måtte mene, så beviser det, at vi igen kan opbygge et netværk af butikker, at vi har en berettigelse

som kædekontor. Og det er det afgørende for, om vores butikker får succes, siger Annette Eriksen til IT-Branchen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen