Berlingske Business
LIVE
10:17 Total ser synergier og bedre konkurrencedygtighed i Nordsøen

Tele2 har succes med ny forhandler-strategi

Mens de store mobilselskaber som TDC, Sonofon og Orange i stigende grad overtager kontrollen med telebutikkerne, har Tele2 succes

med en alternativ forhandlerstrategi.


Selskabet benytter Isenkram-kæden Imerco til distribution af mobiltelefoner og taletidskort.

Og dette arrangement har været en succes.


- Aftalen med Imerco har været en succes. Indtil samarbejdet solgte vi udelukkende

via internet til fastnetkundebasen. Samarbejdet har fordoblet kundetilgangen, siger markedschef Henriette Høyer, Tele2.


Tele2

oplyser ikke antallet af kunder i Danmark, men det bliver tilgængeligt, når Telestyrelsen om få dage offentliggør

de seneste telestatistikker for det danske marked.


En anden fordel ved Imerco-samarbejdet er, ifølge Tele2, at selskabet

har fået en billigere distributiionskanal, end hvis man havde brugt de traditionelle telebutikker eller radio-tv-kæder.


Også

Imerco er tilfreds med samarbejdet: - Salget er gået rigtigt godt. På kort tid er mobiltelefoner og taletidskort kommet

på top-ti listen over de mest solgte varer i vores butikker. Vi har netop udvidet ordningen til også at omfatte fastnetprodukter,

siger markedsdirektør Kim Larsen, Imerco.


Imerco tæller 190 butikker i Danmark og sidder efter eget udsagn på

cirka 40 pct. af markedet for isenkram i faghandelen. Salget af mobiltelefoner sker i en lille såkaldt shop-i-shop i Imerco-butikkerne.


Henriette

Høyer oplyser, at Tele2 har lukket yderligere fire aftaler med store kæder. Der er tale om blandt andet en kæde

af tankstationer og kiosker. De nye aftaler betyder, at Tele2 udvider antallet af udsalgsteder fra på mandag til 2000.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen