Berlingske Business
LIVE
18:00 Business Live vender tilbage tirsdag

TDC lægger salgsplaner for internetforretningen i skuffen

TDC tager nu planerne om et salg eller en børsnotering af koncernens internetforretning af bordet. I stedet lægges internetaktiviteterne

fra nytår sammen med fastnetselskabet i et helt nyt selskab, TDC Totalløsninger, der blev præsenteret på

et pressemøde torsdag.



Sammenlægningen sker dels på grund af TDC''s store succes på markedet for bredbåndsforbindelser

de seneste par år og dels i erkendelse af, at kunderne har været forvirrede over opdelingen.



Med fusionen tager

TDC et skridt tilbage i forhold til den store opsplitning af selskabet i sensommeren 2000.



- Vi har opnået hvad vi ville

med opdelingen i sin tid, nemlig succes på markedet for bredbånd. Vores markedsandel er steget fra 31pct. til 79 pct. siden

opdelingen og nu kan vi se flere fordele ved en sammenlægning, siger Lars Torpe Christoffersen, der bliver adm. dir. for TDC

Totalløsninger.



Han forklarer,at der ikke længere er planer om at sælge eller børsnotere internet-forretningen,

som det var tilfældet ved opsplitningen. Det mest oplagte frasalg i TDC her og nu er forretningen i Schweiz.











Optimerer

ressourcerne

Lars Torpe Christoffersen understreger, at der ikke umiddelbart er tale om store beløbsmæssige synergier

ved sammenlægningen, der primært skal hjælpe TDC til at opfylde sine tre langsigtede og værdi-skabende mål:



l

Kundeorientering og branding i TDC skal forbedres



l Der skal fokuseres på ekspansion af bredbånd med én kundeindgang.



l

Indtjening og produktivitet skal forbedres.



- TDC er konstant optaget af at optimere ressourcerne. Derfor har vi besluttet at

ændre strukturen i den danske fastnet- og internetforretning. TDC Totalløsninger vil målrettet arbejde på

at opnå en yderligere forbedring af TDC''s stærke fokus på kunderne. Vi vil udnytte det høje kendskab til

TDC''s brand. Vi vil fortsætte med den succesfulde udrulning af bredbånd i Danmark. Og vi vil ikke mindst forbedre lønsomhed

og produktivitet og derigennem fastholde og underbygge vores forventninger, siger koncernchef Henning Dyremose, TDC.











Direktør

fratrådt

Den hidtidige direktør for TDC Tele Danmark, Peter Ø. Andreasen, er fortsat ansat i TDC, men hvad han

nærmere laver ønskede Henning Dyremose ikke oplyse på pressemødet.



- Peter Ø. Andreasen er fra-trådt

som direktør i TDC Tele Danmark, men er fortsat ansat i TDC, oplyste koncernchefen og supplerede med et "vi kommenterer

ikke personsager", og et "hvor vil vi ikke sige nu". Sammenlægningen af de to selskaber vil i øvrigt ikke

medføre fyringer blandt medarbejderne, da eventuelle personaleændringer klares ved naturlig afgang.



- TDC koncernen

har en naturlig afgang på cirka 75 mennesker pr. måned, oplyste Dyremose.



Gennem princippet "styrede ansættelser"

har TDC koncernen siden i sommer reduceret medarbejderstaben med 350 mennesker.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen