Berlingske Business
LIVE
13:14 Slap konkurrence giver ikke kun dyrere lån, det koster også på velfærden

Tænk dig om før du sælger

Som kommunikationschefen i ASE har antydet på baggrund af undersøgelsen, så er der en oplagt sammenhæng mellem

meget lave investeringer i markedsføring og de mange lukninger af nystartede virksomheder.



De fleste virksomheder leverer

nemlig produkter, som naboen lige så godt kunne levere.



Derfor er det andre faktorer, der gør sig gældende,

når en kunde vælger produktet fra A i stedet for B. Det er virksomhedens kontakt til kunderne og måden at præsentere

sig selv og produkterne på, der styrer kundens valg. Er det gennemtænkt, er der en større chance for, at det virker.



Er

det markedsføring, der er udtænkt ved køkkenbordet, svinder chancen for at henvende sig kvalificeret til kunden.





Markedsføring skal udføres professionelt og ikke med tilfældige idéer på tilfældige tidspunkter.





Ved at sætte ideer og aktiviteter i system får man et nøje overblik over, hvad man vil opnå og hvordan.

Samtidig er der overblik over omfanget af markedsføringen.



Selvom den direkte markedsføring er begrænset

til et meget lavt beløb hos mindre virksomheder, er det vigtigt at gøre sig klart, at markedsføring ikke kun

er noget, der har form af en brochure eller reklamer i tv. Hver eneste gang virksomheden er i kontakt med omverdenen, er det afgørende,

at budskaberne og signalerne er de samme hver gang. Hvis budskaberne ikke er klare og entydige, nytter det ikke at have verdens bedste

produkt.



Det kan kunden nemlig sagtens købe hos konkurrenten, der har valgt i langt højere grad at kommunikere,

så budskabet går rent ind hos kunden.



Sælger markedsføring i sig selv? Nej, må vi konstatere gang

på gang.



Markedsføring sælger kun, når der er tanker bag. Først når virksomheden har gennemtænkt

kernen i forretningen og holdt den op mod kommunikationen udadtil og indadtil, er der gevinst.



Der skal være sammenhæng,

og det sker kun ved at springe over, hvor gærdet er højest.



Det handler om at etablere sin egen platform, og lande

sikkert på den anden side af gærdet, hvor alle dem vi gerne vil i kontakt med står.



De står ikke og

venter på, at vi skal henvende os. Tværtimod bombarderes kunderne med markedsføring fra alle sider, men først

når indholdet er relevant, giver det resultat.



Essensen er, at det handler om vælge den rigtige markedsføring

som fundament for salget.



Og hvad er så rigtigt for den enkelte virksomhed?



Ja, det kan man bedst selv svare på,

men det kræver intern afklaring af værdier og budskaber.



Dermed effektiviseres og professionaliseres markedsføringen.





Markedsføring, der er gennemtænkt, sælger, mens det modsatte ikke er tilfældet.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen