Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Sony Ericsson til angreb på Nokia

Første skridt på den lange vej mod at gøre finske Nokia rangen stridig som den største producent af mobiltelefoner

i verden præsenterede fusionsselskabet Sony Ericsson onsdag i Danmark.


- Målet er, at vi inden for fem år bliver

markedsledenden på mobiltelefoner i verden, siger Roger Borlander, Nordic General Manager for japansk-svenske Sony Ericsson.


Selskabet

er på turné for at præsentere det kun seks måneders gamle selskabs første produkter for bl. a. forhandlere

og presse. På rundturen fremvises blandt andet de første tre mobiltelefoner af mærket Sony Ericsson. Der er tale

om tre forholdvis avancerede og dyre modeller beregnet til professionelle. Ericssons mobiltelefoner er tidligere først og fremmest

blevet solgt på den teknologi, som var gemt inde under facaden. Den strategi er ikke lykkedes, og selskabet har fået baghjul

af den finske konkurrent, Nokia.


Efter fusionen af Ericssons mobildivision med Sonys ditto, er strategien lagt helt om. og det

er nu helt andre parametre, som skal få kunderne til at efterspørge de nye japansk-svenske produkter. Telefonerne skal

stadig udstråle kvalitet, men der bliver lagt mere vægt på, hvilke fordele den ny teknologi kan tilføre brugerne.



Replacement

Sony

Ericsson ser et marked, hvor det største salg er såkaldt replacement. Det vil sige salg af nye mobiltelefoner til rutinerede brugere,

som efterspørger bedre telefoner med flere funktionaliteter.


Den nye mobilproducent vil ikke udelukkende være leverandør

af mobiltelefoner, selskabet vil også fremme teleselskabernes udvikling af nye tjenester til mobiltelefonerne, samt sikre at

indholdsleverandørerne leverer det rigtige indhold. Der er jo ikke meget ved at udvikle en teknik, som ikke finder anvendelse

hos brugerne. Det er ikke længere teknologier som WAP og GRPS - men telefonernes brugsmuligheder på kontor og i fritid,

der skal sælge. De første tre produkter er en forsmag på, hvad fremtiden vil bringe.


Første nyhed er

T68i, der er afløseren for topmodellen T68. Den ny telefon er den første GPRS-telefon med farveskærm og mulighed

for MMS. MMS er er en avanceret udgave af de korte tekstbaserede mobilbeskeder kaldet SMS. Den største forskel er, at de kan

indeholde billeder. Som ekstratilbehør til telefonen kan man da også købe et såkaldt Communicam, som gør

det muligt at tage billeder med mobiltelefonen.


Derudover lancerer Sony Ericsson Z700, der er en underholdningstelefon med flere

spil installeret. Den sidste nye mobiltelefon er P800, der er en såkaldt smartphone med blandt andet et kamera indbygget. Alle

tre modeller er forholdsvis dyre, og Sony Ericsson understreger da også, at det først og fremmest har været vigtigt

for selskabet at signalere, at man er helt med i front teknologisk.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen