Berlingske Business
LIVE
18:00 Business Live vender tilbage tirsdag

Sønnen overtager roret i Mascot

Stifteren af Europas fjerde største producent af arbejdstøj, John Grosbøl, overlader nu roret i Mascot A/S i

Silkeborg til sønnen, Michael Gros-bøl, der har været ti år i virksomheden.



Siden Michael Grosbøl

kom ind i Mascot i 1992 er omsætningen ti-doblet til 300 mio. kr. Han er uddannet cand.negot og har ved siden af jobbet gennemført

en korrespondentuddannelse i tysk plus en MBA.



De seneste fem år har han sammen med forældrene, John og Tove Grosbøl, udgjort

direktionen. Den forlader forældrene og overlader pladserne til Mascots salgsdirektør Henrik Bach og eksportdirektør

Kurt Madsen.



Forældrene vil fortsat være aktive i virksomheden, som



John Grosbøl bliver bestyrelsesformand

for.



Sucessen i Mascot hænger sammen med opbygningen af forhandlernettet. I dag sælges arbejdstøjet gennem

bl.a. trælaster, byggemarkeder og grossister mod tidligere i tøjforretninger for mænd.



Michael Grosbøl

er strategen bag etablering af datterselskaber i Tyskland, England og Schweiz. Datterselskabet Kingswear sælger ultralydssvejset quilt

til europæiske storkunder. Det bruges primært til private labels.



Mascot har 27.000 kvm. under tag under Silkeborg

på seks forskellige adresser. Virksomheden får syet en masse arbejdstøj på systuer i Ukraine, hvor den holder

flere hundrede syersker i arbejde.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen