Berlingske Business
LIVE
10:16 Mærsk-aktier falder efter sænket kursmål

Skuffende resultat for Dana Lim

Omsætningen er realiseret på samme niveau som sidste år, men da Dana Lim havde budgetteret med en fremgang på

13 pct., anses resultatet ikke for tilfredsstillende, som virksomheden skriver i sin årsberetning.



Samtidig overtog Dana

Lim i september sidste år producenten af fuge- og tætningsmasser, Åffa A/S i Ishøj, og denne overtagelse

har heller ikke haft den forventede positive indvirkning på omsætningen, som Dana Lim dog ikke ønsker at oplyse.



-

Vi betragter dette regnskab som en forskydning i forhold til tidligere og kan allerede for i år se en fremgang i omsætningen.

Vi er absolut forventningsfulde med hensyn til næste år, siger økonomichef Jørgen Bækgaard.



De

svagere økonomiske konjunkturer fik Dana Lim også at føle i sidste regnskabsår. Virksomheden oplevede således

en vigende efterspørgsel hos kunder i møbelbranchen, der står for omkring 5-10 pct. af den samlede omsætning.

Derudover vil salg til en række nye kunder mod forventning først vise sig i det nye regnskabsår.



- Det tager

lidt længere tid for kunderne at tilvænne sig en ny leverandør, end vi havde regnet med, siger Jørgen Bækgaard.



Det

er den fulde implementering af Åffa, der vil få topprioritet i det kommende år.



Således forventer man

at have en planlagt tilbygning på 2823 kvm til hovedsædet i Køge klar i 2003. Det skal efter planen føre

til betydelige rationaliseringsgevinster i form af sparede omkostninger ved fragt af varer mellem Ishøj og Køge, oplyser

Jørgen Bækgaard.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen