Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Skærpet kamp om dansk billetmarked

Københavnske E-Billetter er for alvor gået i offensiven og udfordrer Billetnet, som er den største aktør

på det danske billetmarked. Det lille selskab har ambitiøse planer om at blive størst på det danske marked

inden for få år.


- Denne nye aftale med Freedgaard om at stille 25 billetmaskiner op i udvalgte butikker er seneste

skridt i en positiv udvikling. Tidligere har vi vundet salget af billetter til de Storkøbenhavnske teatre fra 2003 og vi tror

på, at vi er markedsledende i 2004, siger adm. direktør Kåre Jacobsen fra E-billetter.



Stigende markedsandel

Det

danske billetmarked på underholdning og sport i forsalg er på mellem seks og otte millioner stk. Heraf sælger Billetnet

4 mio. billetter om året. Billetnet er i dag den eneste aktør på billetmarkedet som generer overskud. Ifølge

Kåre Jacobsen vil E-Billetter også præstere sorte tal i år. Markedsandelen på billetter skal i indeværende

år stige fra et etcifret andel til 12-14 pct.


Aktuelt sker det største salg til fodboldklubben FCK''s hjemmekampe

og Grøn Koncert. Det er arrangementer, som hovedaktionæren børsnoterede Parken Sport og Entertainment står

for.


Parken har også også tætte relationer til F-Group som ejer Freedgaard, da butikskæden blandt andet

har administrationskontorer i Parkens ejendomskontorer.


De 25 billetmaskiner i Freedgaard-butikkerne er ubemandede standere som hver

i sær skal generere et billetsalg på mellem 2.000 og 5.000 stk. om året.


Standerne skal supplere E-Billetters

salg via internet, telefon og billetsystemer hos arrangørerne.


Infostanderne er købt for et større millionbeløb

hos IBM. Selvom E-Billetter har ambitøse planer, er det ikke noget som ryster Billetnet:


- Vi tager alle konkurrenter

seriøst, men føler os ikke truet. Det er stadig langt hovedparten af billetkøberne som efterspørger personlig betjening

og der kan intet matche vores salg fra de mere end 500 danske posthuse. Vi vil ikke selv investere i standere, men hvis andre stiller nogle

op vil vi gerne sælge derfra, siger adm. direktør Eril B. Lyngsø, Billetnet.


Han oplyser, at Billetnet i

dag ikke kan mærke mindre salg pga. nye konkurrenter. Tværtimod er salget i år tre pct. over det tilsvarende niveau

sidste år.



Flere kunder

Freedgaard glæder sig over den nye aftale med E-Billetter som betyder, at kunderne kan

bestille, betale og printe billetter i butikkerne.


- Det er en naturlig udvidelse af vores service overfor kunderne. I Freedgaard

har vi fokus på at inspirere kunderne og give dem oplevelser, som de ikke får andre steder.


- Muligheden for at

købe billetter til koncerter og andre underholdningsarrangementer øger oplevelsen ved køb af musik og film, siger

adm. direktør Michael Kjær fra Freedgaard.


Han forventer, at samarbejdet med E-Billeter også vil føre

til øget trafik i butikkerne.


Udover E-Billetter og Billetnet er også Billetmaskinen og Ebillet aktører på

det danske billetmarked.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen