Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

SAS tilbyder specialdesignede<br> pakkeløsninger til tre brancher<br>

(PARIS) Nu tilbyder SAS en pakkeløsning til tre brancher. Telekommunikation, banker og forsikringsselskaber slipper for alt forarbejde

og kan gå direkte i gang med at få noget ud af den viden, virksomheden besidder.





Det slap ud, da direktør

for SAS industri Strategi Laurie Rose i dag på SAS Institutes årlige internationale brugerkonference Seugi 2002 gik i gang.

Pakkeløsningen hedder SAS industry solutions - og bygger på erfaringen fra kunder i de tre brancher og andre markedsundersøgelser.


Ideen

er, at SAS på forhånd har fået styr pä de typiske specifikke forretningsbehov og problemer i de enkelte brancher.

Mens programpakken allerede ligger klar til virksomheder i telekommunikationsbranchen og til bankerne, må forsikringsselskaberne

vente til efteråret.


- Vi har 26 års erfaring med banker og forsikringsselskaber - og derfor har vi fokuseret på

de ting, der giver problemer i brancherne. Og vores værktøj lægger op til, at virksomhederne skal tænke stort

- og være fokuserede, siger Lauri Rose, der mener, at forskellen fra andre IT-baserede løsninger til at klare forretningsgangene

altid starter helt fra bunden. Og derfor tager det altid lang tid før virksomheden kan komme i gang med forbedringerne.


Men

virksomhederne kan godt vælge kun at bruge dele af pakken.



Vidensgab

Med pakkeløsningerne for branchen er

hovedpunkterne allerede overstået - og derfor kan selve arbejdet gå hurtigere i gang.


- I pakken er der fokuseret

på kunder, enterpriser, risici, IT, leverandører og human ressource - og så kan virksomhed selv plugge de komponenter

ind, de vil, siger Lauri Rose.


Programmerne har indbyggede mål, som kan ændres - ligesom virksomheder, der ikke bruger

SAS i forvejen godt kan tilpasse produktet.


- Der er f.eks mange telekommunikationsselskaber, der har svært ved at skaffe

den efterspurgte viden - og derfor har de svært ved at forstå kunderne. Det går ud over økonomien. Vi kan

adressere de forretningsområder, der gør ondt, forklarer Lauri Rose.


Pakkeløsningen for telekommunikationsbranchen

fokuser f.eks på hvilke kunder, der har droppet selskabet og hvilke, der kun køber få ydelser. Hvordan man får

fat i de kunder, der er hoppet på en markedsføringskampagne - og hvilke kunder, det kan betale sig at have. Kunderne

bliver også segmenteret, så produkterne kan målrettes.


Bank- og forsikringsløsninger minder meget om

det - men i hver branche tages der højde for specifikke krav.


- Forsikringsbranchen har altid været meget produktorienteret.

Nu skal de være mere kundefokuserede, konstateter Lauri Rose, der betegner produktet som en evolution for SAS.


- Det er

vigtigt for kunderne at forkorte tiden, hvor de finder ud af, hvordan de kan bruge deres viden. Det giver lavere omkostninger og en

klar konkurrencefordel, fastslår hun.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen