Berlingske Business
LIVE
10:58 Deutsche Bank og Bank of America får bøde på 418 millioner

Revisorer passer på nøglerne

Foreningen Registrerede Revisorer, FRR, tager det personligt, når de reviderer og rådgiver de små og mellemstore

virksomheder - faktisk så personligt, at det også vil tage sig af kundernes nøgle.


FRR er gået i offensiven

for sine flere end 2500 medlemmer og har i den forbindelse lanceret en utraditionel reklamekampagne, hvor der blandt andet indgår

direct mails til 4000 banker og advokater, som senere bliver fulgt op af en annonce kampagne.


I materialet er vedlagt et nøglering,

der sikrer modtagerne, hvis deres nøgler bliver væk. Ringen kan registreres hos firmaet Keyback, som i samarbejdemed

politiet sørger for, at nøglerne finder tilbage til den rette ejer, hvis de bliver fundet.



Personlig garanti

For

et år siden gik FRR i luften med en ny kommunikationsstrategi og et nyt slogan "Vi tager det personligt". Nøgleringen

er en garanti for, at nøglerne ikke bliver væk.


FRR''s kampagne er et forsøg på at gøre op med

en udbredt myte om, at registrerede revisorer ikke må påtegne et regnskab fra et aktieselskab.


- Mange - også

bankfolk og advokater - er usikre på, om registrede revisorer må påtegne regnskaber hos aktieselskaber. Det har

ført til, at man har valgt den sikre løsning og har hyret et stort revisionsfirma. Det er uhensigtsmæssig fordi

man måske ikke matcher hinanden. Virksomhederne bør spørge sig selv, om de vil være en lille kunde i et

stort firma eller stor kunde i et lille firma. Med denne kampagne forsøger vi at komme i dialog med "kundeskafferne"

til registrerede revisorer og fortælle, at de godt kan henvise aktieselskaber til os, siger Lau Kramer, juridisk direktør

i FRR.


- Hos mange af vores medlemsvirksomheder skal man ikke være en stor kunde, før man får kontakt med

en partner. Styrken ved en registreret revisor er, at man går tæt på kunden, sætter sig ind i virksomhedernes

problemer og bliver mangeårig partner. En registreret revisor er i mange tilfælde mere end en økonomisk interessent

og har en større forståelse for virksomhederne.


FRR''s kampagne udgør bl. a. 4000 direct mails, hvoraf 3000

er sendt ud i den seneste uge. Indtil videre har 100 modtagere registreret deres nøglering.


Foreningen Registrerede Revisorer

har 2400 "fysiske" medlemmer og 780 medlemsvirksomheder.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen