Berlingske Business
LIVE
07:25 Det skal investorerne holde øje med

Råd om forsikring

Ingen kan være uenig i, at en helhedsvurdering af virksomhedens risici er en væsentlig forudsætning for et sundt

forhold mellem forsikringsselskab og virksomhed. En sådan vurdering skal sikre, at virksomheden hverken er under- eller overforsikret,

men rigtigt forsikret, og vurderingen skal foretages med jævne mellemrum.



I Tryg er vi i kontakt med vores erhvervskunder

mindst én gang årligt - og ikke bare via en giroopkrævning. Vi har et servicekoncept, der sikrer, at vores assurandører

jævnligt følger op på SMV''ernes forsikringsbehov. Men det er ikke hvert år, at den enkelte virksomhed får

foretaget en egentlig behovsanalyse. Det afhænger af virksomhedens kompleksitet, hvor ofte vi foretager en sådan. Og hvis

der sker væsentlige ændringer i virksomhedens forhold, så bør det selvfølgelig få konsekvens

for dækningerne. SMV''ere - og alle andre kunder - skal selvfølgelig forsikres efter virksomhedens reelle forhold.



Det

er ikke alle SMV''ere, vi besøger årligt. Men alle får en årlig forsikringsoversigt, hvor de ud over information

om deres forsikringer kan læse om mulighederne for selvbetjening via internettet. Derudover foretager vi i SMV-segmentet årligt

titusindvis af telefonopringninger og besøg for at afdække om forsikringerne står mål med behovet.



Vi

bilder os ikke ind, at vi gør det perfekt i dag, men vi arbejder hele tiden med at forbedre os. Blandt andet har vi i vores

nye erhvervsforsikring samlet flere forsikringer på samme police for overblikkets skyld, og der er i dækningerne taget

højde for en eventuel underforsikring af forsikringssummen på op til 25 procent. I Tryg minimerer vi således risikoen

for, at kunderne føler sig underforsikret, hvis og når skaden sker.



Endelig bakker vores aflønningssystem

op om grundig og relevant rådgivning af virksomhederne, da assurandørerne blandt andet måles på deres rådgivningsindsats.

Hermed vil jeg gerne aflive myten om assurandøren, der kun er ude på at sælge så mange forsikringer så

hurtigt som muligt, som Aage Christensen giver indtryk af i sit debatindlæg. At assurandører udelukkende aflønnes

efter præmievolume er en saga blot i Tryg.



Det kan aldrig være i vores interesse at sjuske med risikovurdering eller den

løbende rådgivning. Vi lever af tilfredse kunder, og derfor vil vi til hver en tid gøre vores yderste for at rådgive

og servicere professionelt.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen