Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Producent satser på det eksklusive

Med ambitioner om at udfordre elektronikgiganterne forbereder den 32-årige sønderjyske elektronikingeniør, Lars

Dalvig, at lancere sit eget fladskærmsprodukt til den maritime branche og private hjem.



Han etablerede for godt et år

siden firmaet ViewNet, hvor han med syv års erfaring med fladskærmsteknologi har udviklet sit eget produkt baseret på LCD,

flydende krystal, i stedet for den plasmateknologi, der har vundet frem i tv-produkter inden for de senere år. Lars Dalvig anser LCD-teknologien

for den naturlige afløser for billedrøret. Nu er det første kun fem cm dybe tv-apparat med en 15 tommer fladskærm produktmodnet,

og næste år følger en 22 tommer skærm. Produkterne er udført i aluminium, der giver mulighed for både

perfekt lyd, flot design og høj finish.



- Mit mål er at producere 100-400 fladskærme med en billedkvalitet

og lydgengivelse i topklasse det første år. Jeg er lige nu ved at finde et distributionsnetværk til hjemmemarkedet

og arbejder også på at finde maritime forhandlere i Danmark, der ligger godt i forhold til flere lande med en maritim

historie, Tyskland og Norge, som er interessante markeder, siger Lars Dalvig.



Han har Hydro Aluminium A/S i Tønder og

GPV i Tarm blandt sine underleverandører og har endnu ikke besluttet sig for, om den samlede montage skal foregå hos

en underleverandør, eller den skal ske i firmaet i Vester Sottrup.



Lars Dalvig bruger kendte komponenter til ViewNet-produkterne,

men han kender ikke andre, der har sammensat en komplet infotainment-enhed til det maritime marked. De kompakte skærme egner

sig fint til snævre pladsforhold i lyst-både, hvor sejlere kan anvende dem til at se tv på, DVD/VHS, internet, pc-spil

og til GPS-navigation.



I private hjem kan fladskærme anvendes i køkken/alrum og på chefkontorer, hvilket er

helt i pagt med, at ViewNet satser på det købedygtige high end-marked. Introduktionsprisen på en 15 tommer fladskærm,

der svarer til 17 tommer på et konventionelt tv, er 16.000 kroner.



- Ideen bag formgivningen er at kombinere praktiske

formål med æstetik, hvor enkelhed og tidløst design skal afspejles, siger Lars Dalvig.



Iværksætteren

deltager for tiden i et rådgivningsforløb omkring salg og markedsføring ledet af Sønderjyllands Iværksætterservice.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen