Berlingske Business
LIVE
17:58 På gensyn i morgen

Nyt alternativ på marked for hyrevognsreklamer

Direktør Lars Nielsen stoppede i november hos Danmarks største formidler af reklamer til landets taxi''er, Taxi Reklame

Danmark, og er nu klar med et konkurrerende selskab kaldet imagetaxi danmark.



Lars Nielsen var salgsdirektør i Traffic

Taxamedia, som blev overtaget af Taxi Reklame Danmark i februar i år. Dermed havde to største aktører fundet sammen.





Og de solgte reklamer for en stor del af de i alt 5.500 danske taxi''er - et marked som sidste år blev vurderet til at

have en værdi på 20 mio. kr.



Ifølge den nye taxa-direktør er imagetaxi danmark kommet godt fra start:



-

Vi har solgt flere reklamer end vi har taxi''er, som kan blive udsmykket, siger han.



Lars Nielsen varsler et opgør mod

de "nærmest monopolagtige tilstande på markedet for taxi-reklamer i Danmark, hvor et firma sidder på næsten

95 pct. af omsætningen."



Han understreger, at det nye selskab bliver et landsdækkende alternativ, med monteringshaller

på Fyn, Sjælland og Jylland. Hovedkvarteret bliver lagt i Odense.



Reklamer på taxi''er blev introduceret i Danmark

for ca. 15 år siden, men totalreklamer som vi kender i dag blev først kendt fem år senere.



Lars Nielsen vurderer,

at cirka 700 til 900 af landets taxi''er i dag er udstyret med reklamer.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen