Berlingske Business
LIVE
17:58 På gensyn i morgen

Ny is- og kaffebarkæde drives som franchising

Kaffebarer som Amokka i København og Baresso Coffee med barer i København og Odense har allerede gjort danskerne bekendt

med den nye trend. Tirsdag åbnede så den første forretning i den nye kæde Mammamia Is- og Kaffebar.


Den

åbner i City Vest Centret i Brabrand ved Århus, og om kort tid åbner den næste bar i kæden i Fisketorvet

indkøbscenter i København.


Mammamia adskiller sig fra andre kaffebarer ved også at have et stort tilbud indenfor

is og dermed i højere grad appellere til hele familien.


- Det er et nordisk koncept, hvor vi har taget de ting, vi mener

er det rigtige tilbehør til en kaffebar. Det er is af høj kvalitet med frisk frugt. Vi har indgået en aftale med

Diplom-Is, som har udviklet en yoghurtis, som vi blender med frisk frugt i baren.


- Desuden serverer vi milkshake, som vi også

blender med frisk frugt, og vi har softice, siger adm. direktør Søren Hald.

Bedste elementer

Han har hidtil drevet

kaffebaren Hald & Bjerregaard i Fisketorvet, og den konverteres til det nye Mammamia-koncept.


Foruden isen indgår de

bedste elementer fra Hald & Bjerregaard i Mammamia Is-og Kaffebar. Personalet er uddannet som baristaer, og de kan fremtrylle kaffedrinks

i den omfattende kaffemenu, brygget på udvalgte kaffebønner fra de bedste kaffeområder i verden.






Dansk og

norsk

Kunderne kan desuden købe kaffetilbehør, kvalitetschokolade og frisk bagværk, der dagen igennem bages som

bake off med crossanter fra Frankrig, cookies fra England og ciabattabrød fra Italien.


Bag franchisekonceptet Mammamia

Is- og Kaffebar står det danske firma Hald & Bjerregaard og den norske producent af udstyr til barerne, Arké A/S. Søren

Hald styrer kæden fra det nye danske firma Mammamia Danmark A/S.


- Vi har valgt franchiseformen, fordi franchisetagerne

skal føle, at de er 100 pct. selvstændige, hvor vi så leverer en nøglefærdig butik og opbakning.


Bonus

og rabatter går direkte til franchisetagerne, mens vi kører administrationen så enkel som muligt, siger Søren

Hald.


Foruden de to nye Mammamia Is- og Kaffebarer i Århus og København er der tre tilsvarende barer i Norge, der

også drives på franchisebasis. Den næste bar åbner i Danmark til juni.


Søren Hald ønsker

ikke at uddybe, hvor stort potentialet for kæden er i Danmark.


Han siger, at der er udviklet til at ligge i butikscentre

og på hovedstrøg, så potentialet er stort.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen