Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Ny aktionærkreds bag Glud & Marstrand

Industriinvestoren Axcel har overtaget den aktieprotefølje på 22,8 procent i Glud & Marstrand, der var ejet af Danske

civil- og akademiingeniørers Pensionskasse - samt en mindre portefølje på 13,1 procent fra Købstædernes

Forsikring, Gensidig. Dertil en mindre protefølje fra Kirkbi - så aktiefordelingen i dag er således, at Axcel og

Kirkbi i dag ejer hver 40 procent, mens Tryg ejer 20 procent.


Såvel Kirkbi som Tryg indgik i den tidligere ejerkreds -

og da de begge samtidig er investorer i Axcel, så kan det i dag noteres, at Glud & Marstrand direkte er en Axcel-virksomhed.


Glud

& Marstrand A/S er Skandinaviens største producent af metalemballager til føde- og drikkevarer og til industriprodukter

som farver og lakker .


Koncernen har virksomheder i Hedensted og Odense samt i Lysekil i Sverige.


Der omsætter for

1,25 mia. kr., og man venter et resultat før skat på 100 mio. i 2001.


- Vi ser frem til samarbejdet med den nye

aktionærkreds, da det vil give virksomheden et godt grundlag for at følge nye muligheder på markedet, siger administrerende

direktør Svend Brixen, Glud & Marstrand A/ S.


- Vi regner med, at den nye kreds vil give et grundlag, der kan blive

til gavn for nuværende og nye kunder.


Det er aktionærkredsens hensigt at udbygge den i forvejen stærke skandinaviske

markedsposition og søge yderligere styrkelse i det nordeuropæiske - samtidig med, at der vil blive lagt vægt på

en forøget indtjening.


- Glud & Marstrand er den førende skandinaviske metalemballageproducent, og en stærk

dansk virksomhed, der har gode muligheder for vækst, siger administrerende direktør Christian Frigast, Axcel.


-

Der er gode muligheder for yderligere vækst - både organisk og gennem akkvisitioner, og det vil vi gerne bidrage til.


Det

er samtidig aktionærgruppens hensigt at søge partnere, så man kan forfølge målet med at sætte

Glud & Marstrand i spidsen for en betydelig konsolidering af branchen. Det kan dog ikke på nuværende tidspunkt oplyses,

hvem man har øje på.


Dertil kommer, at investorkredsen ikke lægger skjul på, at tilkøb inden for

specielle områder også er under overvejelse.


Koncernen satser strategisk meget på innovation, og selv om de

enkelte divisioner i koncernen varetager den løbende produktudvikling, så er de langsigtede produkt- og procesudviklinger

placeret i udviklingsafdelingerne "Visign" og videncenterafdelingerne, hvor man løser markedets behov - og leverer

kreative ideer.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen