Berlingske Business
LIVE
BREAKING 14:40 Siemens afskediger 600 medarbejdere på vingefabrik i Aalborg

Nød lærer nøgen kvinde at spinde

I sidste uge kunne Post Danmark kåre vinderne af Direct Marketing Prisen 2003, og aldrig tidligere har der været så

mange kompetente kampagner indsendt fra så mange forskellige reklamebureauer og kunder. Tillykke alle sammen.



Tendensen

er altså meget klar: Der er øget fokus på direct marketing både i virksomhederne og på reklamebureauerne.



Hvorfor

sker det nu? Har virksomhederne opdaget, at det er bedre at være noget for nogen end lidt for alle? Er der større fokus

på effekten af de enkelte kampagneaktiviteter, end vi tidligere har set?



Går udviklingen nu i den retning, fordi

det aldrig har været lettere at lave god direct marketing?



Det rigtige svar eller de rigtige svar skal nok findes midtvejs

mellem svarene på disse spørgsmål.



Mange virksomheder har allerede investeret i CRM-systemer, og ikke mindst har

rigtig mange virksomheder allerede opbygget databaser, som kan udnyttes til direkte kommunikation. Værktøjet er der,

og nu er tiden derfor inde til at bryde igennem mediestøjen og kommunikere direkte til de kunder, der betyder noget for ens

virksomhed.



"Fremtiden ramte os i går -I kan blive de første". Mere end de 900 deltagere på DM-dagen

blev udsat for markante udsagn af denne art fra foredragsholderen Stan Rapp. Han er formand for bestyrelsen for MRM Partners, som

er et netværk af 50 bureauer i 35 lande, heriblandt Danmark ved Medialog.



Men hvad mente han egentligt med sit udsagn?



Breve,

Internet og mobiltelefoner hører til hverdagens Danmark, så fremtiden har altså "ramt" os.



Men

alligevel glemmer man alt for tit at gøre det nemt for sine kunder at reagere på massekommunikation, så der efterfølgende

kan indledes en direkte påvirkning og skabes et reelt salg. Der er simpelthen ikke responsmuligheder i størstedelen af

den annoncering, der finder sted. Stan Rapp provokerede med en lettere ironisk udtalelse om mange af annoncerne: "Det er jo branding,

så det vil ødelægge annoncen at sætte en kupon, web-adresse, eller telefonnr. på"



Men siden

hvornår har en annonce ikke måttet sælge, og hvorfor må kunderne ikke involvere sig i kommunikationen, må

man spørge sig selv efter at have hørt Stan Rapp. Hans betragtninger er vel ikke nye? Nej teorien er ikke ny - det nye

er, at der de seneste år er sket en teknologisk revolution. Teorien kan nu føres ud i praksis lettere, hurtigere og billigere

end nogensinde - og vi i Danmark kan blive de første i verden, der udnytter det.



Kunder er allerede klar til dialog! Det

er alle dem, der nu har tilmeldt sig Interessebank Danmark og dermed fortalt om deres interesser. De har erklæret sig villige

til at modtage reklamebudskaber på helt specifikke områder.



Man kan også sige, at Permission Marketing er

sat i system.



Når vi ved, at de fleste privatpersoner kun modtager 1-2 direct mails om ugen, så der er ro og plads

til også at modtage nye budskaber, som er stilet til en navngiven person og som per definition indeholder et budskab, der interesserer

modtageren. Det er en kontaktmetode, som ikke blot gælder på B-t-C-markedet, men som også er virksom på B-t-B

markedet.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen