Berlingske Business
LIVE
17:58 På gensyn i morgen

Neoplex dobler overskuddet

Neoplex A/S i Nyborg har i det forløbne regnskabsår øget sin omsætning med tre-fire millioner kroner til

236 millioner, og og trods den relativt lille forøgelse, så har man alligevel formeåt at fordoble overskuddet,

så man nåede et resultat før skat på 13,2 millioner kroner.


I samme periode har virksomheden øget

antallet af medarbejdere med 18, så der i dag er 168 ansatte.


Virksomhedens resultater skal ses i lyset af, at man har

foretaget store investeringer i trykmaskiner, laboratorieudstyr så man har kunnet positionere sig på det internationale

marked for højkvalitets emballager.


Et af de mest bemærkelsesværdige tiltag er den tidligere opnåelse

af den meget krævende hygiejnecertificering efter engelsk ADAS-standard, der betyder, at virksomhedens produktion af emballager

er underkastet samme hygiejnekrav, som der er gældende i fødevareproduktionen.


Det betyder, at der stilles krav

til medarbejdernes beklædning, herunder hovedbeklædning, håndvask er et krav, ligesom det er forbudt at bære ringe,

tasker og ure i produktionen. Dermed gøres der en stor indsats for at forhindre, at der kommer uvedkommende ting i produkterne.


-

Forbrugerne og supermarkederne stiller i stigende grad krav om, at emballagen ikke kan indeholde fremmedlegemer og er smittebærere,

og når fødevareproducenterne får disse krav, så er det naturligt, at de lader kravene gå videre til

leverandørerne af emballagen, siger direktør Niels Hermansen.

Markedsførende

Der er i dag omkring 50 europæiske

virksomheder, der producerer emballage under tilsvarende strenge krav.


- Neoplex var oprindelig en decideret hjemmemarkedsorienteret bæreposeproducent,

der relativt hurtigt nåede at blive markedsførende, og det er vi fortsat, noterer Niels Hermansen. Men udviklingen omkring fødevareemballagen

har i de senere år vist sig at blive en virkelig ekspansiv gren af produktionen, og ikke mindst det skandinaviske markeds fødevareproducenter

har fået øjnene op for vores produkter.


- Det har også været af betydning, at de internationale mærkevareproducenter

i stigende grad ser emballagen som en væsentlig det af markedsføringen, fastslår direktøren.


Neoplex

har udviklet sig til at blive Danmarks største producent af plastposer til brød- og kyllingeproducenterne, og man har

styrket positionen på markedet ved at overtage kunder og produktionsudstyr fra mindre konkurrenter - senest brødposeproduktionen

hos firmaet Ulfoss Plastic AS i Holbæk.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen