Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Nedtoner tro på nye mobilbeskeder

Selvom Sonofon er et af de danske mobilselskaber, der omsætter mest på mobile datatjenester som SMS-beskeder og GPRS,

ser selskabet ikke store muligheder i den ny MMS-teknologi, som gør det muligt for forbrugerne at sende mobilbeskeder med lyd

og billeder.



- MMS'erne bliver ikke med det samme en guldåre for os. I dag er udbredelsen af terminaler som er forberedt

til MMS meget lille. Jeg vurderer, at der kun er 1.000 telefoner i brug i Danmark. Heraf benyttes 80 pct. af personer med tilknyttning

til et teleselskab. Om tre-fire år vil telefoner med kameraer været udbredte, men de vil ikke generere store indtægter

til mobilselskaberne, siger adm. direktør Ulrik Bülow.



Ingen danske teleselskaberne understøtter endnu MMS-beskeder,

men i bl.a. Norge er teknologien lanceret. Her koster det eksempelvis fem kroner at sende en MMS-besked fra en terminal til en anden.

Derfor har mange teleselskaber skruet forvetningerne til omsætning på de avancerede beskeder i vejret, da de ventes at

afløse SMS-beskederne.



I dag udgør SMS-beskederne en væsentlig del af teleselskabernes omsætning. For

nogle mobilselskaber som eksempelvis Sonofon er der tale om næsten 10 pct. Men selvom det formentligt kommer til at koste et

par kroner at sende en MMS-besked i Danmark, er det ikke noget, som får kasseapparatet til at klinge, mener Sonofon.



-

Vi tror, 80 pct. af beskederne vil blive sendt fra en mobiltelefon med kamera til en computer, som er koblet til internet med e-mail.

Det er billigere, siger Sonofon-direktøren.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen