Berlingske Business
LIVE
09:38 Totalbanken skruer op for forventningerne

Navision overtager 35 pct. af Celenia

Det er aftalt, at Navision har en option på at købe den resterende del af aktierne, og at Celenias hidtidige eneejer

har option på at sælge aktierne til Navision. Ifølge Søren Møller Christensen, kommunikationsdirektør

hos Navision, kan begge parter inden for nogle givne tidsperioder gøre brug af optionen, men han ønsker ikke at oplyse

den nærmere tidshorisont. Det er dog inden for en kortere årrække, siger han.


Ålborg-virksomheden Celenia

Software, der har 13 ansatte, har bl.a. udviklet en stor del af den CRM-funktionalitet, der nu er integreret i virksomhedsløsningerne

Navision Attain og Navision Financials. Herudover har selskabet udviklet produktet Payment Management til Navision Attain og Navision

Financials.


Søren Møller Christensen peger på, at Navision dermed bevæger sig ind på et nyt område

efter at have koncentreret sig om at opnå kontrol med distributionssiden efter fusionen mellem Damgaard og Navision. I stedet satser

selskabet fremover på at købe sig til viden og udvikling.En stor del af Attain- og Financials-salget sker i dag med indbygget CRM-funktioner.

Det drejer sig om ca. hvert femte system. Celenia Software havde i regnskabsåret 2000/01 en omsætning på 8 mio.

kr. og et nettoresultat på 617.000 kr.


Parterne har aftalt ikke at oplyse prisen på aktieposten.


Navision gør

opmærksom på, at købet ikke ændrer på forventningerne. RB-Børsen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen