Berlingske Business
LIVE
12:00 Kinesisk bilproducent vil byde på Fiat Chrysler

Montana gør klar til offensiv

Efter et stille år, hvor både omsætning og indtjening stort set lå på niveau med de foregående år,

er Montana Møbler A/S i Haarby på Fyn nu klar til at sætte nye salgsstrategier i gang, og man regner med øget

indtjening i det indeværende regnskabsår.



Montana Møbler har udover Danmark også Tyskland, Schweiz

og Norge som sine hovedmarkeder, og man har valgt tre forskellige strategier for at øge salget af de kendte møbler,

ikke mindst reolerne.



- Vi er godt tilfredse med 2001/02-regnskabet, fordi vi nåede vore mål, og desuden har vi brugt

det sidste års tid til at gøre vores salgs- og marketingplatforme mere solide, blandt andet har vi ansat flere folk til salg

og marketing.



- I Danmark har vi investeret en del kræfter i at få en større andel af erhvervsmarkedet, og

foreløbig ser det ud til at lykkes, i hvert fald er andelen af vores erhvervsomsætning i Danmark vokset fra 20 til 30

pct. af det samlede salg i Danmark, siger direktør Peter J. Lassen.



Så salget til private danskere er fortsat meget

vigtigt for Montana, som sælger 60 pct. af sin produktion i Danmark.

Ny strategi i Tyskland

- I Norge og Schweiz satses

der på en kraftig media-indsats, fordi man i disse to lande kan nå kunderne ad den vej, siger Peter J. Lassen.



-

Det kan man ikke i Tyskland, i hvert fald ikke uden at satse rigtig mange penge, så derfor har vi ændret struktur her,

så vi i højere grad satser på salg af vore produkter til privatkunder igennem forhandlere, så derfor satser

vi her på flere sælgere og flere brochurer og mindre annoncering. Denne satsning kan ses i det netop aflagte regnskab,

hvor lønudgifterne er steget med næsten fire mio. kr.



I det hele taget har Peter J. Lassen og hans salgsfolk blikket

rettet skarpt imod de tysksprogede markeder, mens traditionelt store danske eksportmarkeder som England og Sverige ligger stille.



-

I mange år lod vi det svenske marked ligge på grund af svenskernes valutapolitik, men vi ville godt kunne gå ind

i Sverige nu efter deres indtræden i EU, men i stedet har vi valgt at kigge sydpå, siger Peter J. Lassen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen