Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Mediehuse i samarbejde

Konkurrencestyrelsen skal godkende det nye selskab, der er omfattet af de danske fusionskontrolregler.


- Vi har samarbejdet om

distribution i flere år og mente, at tiden var kommet til et mere formaliseret samarbejde. En af årsagerne til dette er, at

der er liberaliseringer på vej på postmarkedet. Det kan få afsmittende effekt på vores områder, da der

kan komme nye aktører som også vil interessere sig for adresseløse forsendelser, siger Mads Dal Andersen, direktør

i Forbruger-Kontakt.


Det nye joint venture, Dansk Distributionscenter, bliver til ved, at Berlingske Lokalaviser indskyder sin

distributionsaktiviteter ind i det nye selskab. Herefter trækker Berlingske Lokalaviser sig helt ud af markedet.


Forbruger-Kontakt

indskyder en del af sine distributionsvirksomhed ind i Dansk Distributionscenter,men fortsætter med at udøve distributionsvirksomhed

i de områder, hvor det nye selskab ikke skal operere.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen