Berlingske Business
LIVE
18:01 På gensyn i morgen

Lufthansa satser på kvalitet og sikkerhed

(BERLIN) Det tyske flyselskab Lufthansa er klar til at få ny luft under vingerne. Passagererne skal vindes tilbage med kvalitet

og sikkerhed i stedet for lave priser.


Lufthansa har ligesom alle andre nationale flyselskaber mærket passagerflugten gennem

det seneste år. Det faldende passagertal blev forstærket af terrorhandlingerne i USA i september sidste år. Lufthansa

er klar med sin nye, offensive strategi, som blev præsenteret på verdens største rejsemesse ITB i Berlin.


-

År 2002 bliver mulighedernes år, lød den optimistiske melding fra Thierry Antinori, Executive Vice President for

salget i Lufthansa.



Nedgang i 2001

I 2001 måtte Lufthansa notere et fald i passagertallet for første gang i 28

år. I alt transporterede Lufthansa 45,7 mio. passagerer sidste år, hvilket var en nedgang på 2,7 pct. i forhold

til året før. Senest viste tallene for februar i år et fald på 9,2 pct. i forhold til samme måned sidste

år. Alligevel forudser Lufthansa en positiv udvikling i de kommende måneder.


- Resultatet i årets to første

måneder og fremtidsudsigten for de kommende måneder giver os troen på, at vi kan vinde markedsandele, og at omsætningen

langsomt vil stige igen, sagde Thierry Antinori.



Øger kapaciteten

Lufthansa vil styrke sin position på markedets

dels ved at gå i offensiven med nye ruter og bedre service, dels ved at have øget fokus på omkostningerne.


Sommerplanen

præges af den offensive strategi. Selskabet øger antallet af flyvninger med 370, hvilket svarer til 55.000 ekstra sæder

om ugen, og der kommer nye ruter i fartplanen - fra München til Boston, Shanghai og Tokyo. Sommerplanen træder i kraft

den 1. april, og allerede her øges sædekapaciteten med ca. syv pct. sammenlignet med vinterfartplanen.


For at kunne

gennemføre de mange ekstra flyvninger genindsætter Lufthansa ti af de 43 fly, som blev taget ud af driften sidste år.

Desuden indsætter selskabet to nye Airbus A340-300 maskiner, som blev bestilt hos Airbusfabrikken før den 9. september.

Fem af de ekstra 12 fly skal anvendes på europæiske flyruter, mens syv indsættes på interkontinentale ruter.









Tre

klasser

Lufthansa har på de fleste interkontinentale ruter 1. klasse, Business Class og økonomiklasse, og den inddeling

agter selskabet ifølge Thierry Antinori at fortsætte med. Man ønsker også fortsat at profilere sig på,

at passagererne tilbydes menuer af høj kvalitet, tilberedt af stjernekokke.


Dermed gør Lufthansa op med presset

fra især britiske og irske lavprisselskaber. Lufthansa vil ikke gå ind i en konkurrence på pris.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen