Berlingske Business
LIVE
17:42 ISS udsteder obligationer for 4,5 milliarder

Lavprisselskab har sat vækst på dagsordenen

ErhvervsBladet har spurgt adm. direktør Frank Rasmussen fra lavprisselskabet Telmore, som sælger mobiltelefoni over internet,

om virksomhedens forventninger til 2003.



Lancerer I nye produkter/ydelser - hvornår og hvordan?



- Vi lancerer flere

nye produkter. Herunder en konto-manager, der er et værktøj, som henvender sig til familier og mindre erhvervskunder. Eksempelvis

vil den virksomhed, som har ti mobiltelefoner i virksomheden, ikke længere modtage en stor stak papirer med regninger. De tilbydes

et system og værktøj til at administrere flere konti på en let måde. Via konto-manager kan de følge

forbruget på de enkelte konti og lægge budgetter. Det gør administrationen af telefonerne nemmere. Derudover vil vi

lancerer GPRS- og MMS-beskeder (MMS er avancerede SMS-beskeder med lyd og billeder. red.).



Venter du øget omsætning,

og hvilke kunder vil du sælge mere til?



- Vi regner med mere end en fordobling af omsætningen fra ca. 180 mio. kr. i

år til 360 - 380 mio. kr. i 2003. Vi vil øge vores markedsandel inden for vores målgruppe. I dag har vi en markedsandel

på 15 pct. i målgruppen 15-30 årige, dem vil vi sælge mere til. Og vi vil forsøge at kapre nye kunder

blandt de mindre og mellemstore virksomheder via det nye produkt, konto-manager.



Venter du skærpet/mindsket konkurrence,

og hvorfra kommer konkurrencen?



- Der vil blive skærpet konkurrence. Vi var first mover med internet-baseret mobiltelefoni,

og nu kan vi se, at blandt andre TDC Mobil har lanceret Mixit, som er en råkopi af vores produkt. Det er en indikation af, at

store aktører har set vores succes, og så kommer der øget konkurrence.



Har du planer om investeringer til

næste år, og hvad investerer du i?



- Vi har afholdt alle de nødvendige investeringer og skal til at høste

af dem.



Har du sparet på dine omkostninger - og hvor vil du rationlisere?



- Vi er i forvejen meget omkostningsbevidste

og skal slet ikke til at rationalisere.



Har du behov for flere eller færre medarbejdere?



- Vi skal have flere medarbejdere

- helt klart. Vi nærmer os 50 medarbejdere og skal have ti til 20 mere i løbet af året.



Hvad håber du

mest for det kommende år?



- Det bedst mulige overskud, og det mål skal nås gennem en masse tilfredse kunder.



Hvad

frygter du mest for det kommende år?



- Vi følger konkurrenter løbende og ser ikke umiddelbart nogen trusselsbilleder.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen