Berlingske Business
LIVE
13:05 Pandora-aktie stiger efter partners flotte regnskab

Lakseproducent skifter direktør

Efter gensidig aftale er administrerende direktør Kaj Kohave fratrådt og afløst af produktionsdirektør

Ole Clemensen, 36 år, som har arbejdet et par år hos Norlax og har 15 års erfaring i fødevarebranchen. Direktørskiftet

begrundes med "strategiske forhold".


Den nye direktør oplyser, at der ikke vil ske de store ændringer

i virksomhedens drift, selv om uenighed om, hvilken vej Norlax skal gå i fremtiden, var blandt begrundelserne for chefskiftet.


-

Vi vil fokusere på den basale produktion og føre en mindre aggressiv strategi med produktion i udlandet. Vi har en samarbejdspartner

i Polen, og her vil vi i fremtiden satse mere på at købe produkter, når det er nødvendigt, i stedet for

at engagere os mere i produktionen. Vi har ikke planer om at producere fisk i andre lande, siger Ole Clemensen.


Ud over en række

lidt fjernere markeder vil Norlax i fremtiden satse meget på de europæiske nærmarkeder og kunder inden for detailkæder,

hvor kravene til kvalitet og fødevaresikkerhed er høje. Planlagte investeringer skal bidrage til at konsolidere en førende

position på disse felter.


Ole Clemensen oplyser, at markedet for lakseprodukter er presset i disse år, og at det

også smitter af på indtjeningen. Han vil ikke give noget bud på omsætning og resultat for 2001 endnu. I 2000

omsatte Norlax for ca. 300 mio. kroner.


Ud over udnævnelsen af Ole Clemensen er salgschef Per Seeberg udnævnt til salgsdirektør.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen