Berlingske Business
LIVE
17:58 På gensyn i morgen

IBI lidt tilbage

Entreprenøren og developeren IBI i Ikast tjener fortsat penge. Det viser koncernens seneste årsregnskab. Noget "kanonregnskab"

er det dog langt fra. Omsætningen falder fra 396 mio. kr. i 2000/01 til knap 363 mio. kr. i det seneste regnskab. Resultatet

før skat er til gengæld stort set uændret. Der blev tjent 40,7 mio. kr. mod 40,5 mio. kr. året før.

I det hele taget er det svært at få øje på nogen logisk,tæt sammenhæng mellem omsætning

og resultat, når man anskuer IBI''s resultatmæssige udvikling de senere år.



I 1999/00 satte jyderne omsætningsrekord

med godt 450 mio. kr. Det gav kun knap 34,2 mio. kr. på bundlinien før skat. Året efter dykkede man til de godt

396 mio.kr., hvilket jo altså gav et noget højere afkast på 40,5 mio. kr.



Ledelsen er dog heller ikke selv

helt tilfreds med udviklingen.



"Vi har haft en meget stor aktivitet, men markedsforholdene har været vanskelige. I

løbet af året, der gik, har vi tilpasset organisationen til de ændrede forhold i markedet. Derfor forventer vi

det næste år at opnå positive resultater i alle fire lande", hedder det i regnskabsmeddelelsen.



Det har,

på grund af reception, ikke været muligt at træffe direktør Finn Birkkjær for en kommentar til resultatet.

Offentliggørelsen af regnskabet falder sammen med koncernens 30 års fødselsdag.



IBI-koncernen, der beskæftiger

58 medarbejdere, har først og fremmest specialiseret sig i totalentrepriser og projektudvikling inden for butiksbyggeri i hele

Norden. Herhjemme står koncernen også bag erhvervs-hotel- og domicilbyggerier.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen