Berlingske Business
LIVE
17:58 På gensyn i morgen

Herning sidder på golfrejser

Herning må stadig betegnes som et golfmæssigt centrum for ferieglade danske golfspillere, selvom Star Tour i Herning har

nedlagt sin golfafdeling og derfor ikke mere sender golfgrupper af sted i stor til.


Denne aktivitet er nemlig - med stor succes

-overtaget af et andet Herning-selskab, Bravo Tours, som i den snart forløbne vinter har kunnet sælge rub og stub, hvad

angår grupperejser, matchture og golfskoler. Det vil sige i omegnen af 3000 rejser.


Denne succes var ikke just forudset,

da Bravo Tours i foråret 1999 forsigtigt lagde ud med Mallorca som golfferie-destination. Det skete lidt, fordi en Herning-pige,

Inge Pagh, boede på Mallora, var medlem af og matchleder på Santa Ponsa-banen. I dag spiller hun selv på Bendinat-banen, men

hun virker stadig som fast og kyndig Bravo Tours-golfguide på Mallorca, hvor hun ofte spiller en runde med den golfspillende

Bravo Tours-direktør, Peder Hornshøj.


Netop Peder Hornshøj har en indgående kendskab til golfgrupperejser

via en fortid som salgschef i Falke Rejser og Star Tour.


Det var egentlig Falke Rejser, som begyndte med golfgrupperejserne

sidst i 80''erne, en aktivitet, der siden blev fortsat i Star Tour.

Star Tour-folk

Også ikke i vinteren 2000-2001 operede

Bravo Tours forsigtigt med golfgrupperejser, selvom Tunesien også kom på programmet, men til gengæld er både

udbuddet og efterspørgslen på især matchturene eksploderet i denne vinter - til omkring 30 af slagsen.


Det

var sandsynligvis, fordi Star Tour besluttede at neddrosle sine golfaktiviteter efter vinteren 2000-2001, og måske også

fordi Bravo Tours hyrede den mangeårige leder af golfgruppeafdelingen i Star Tour i Herning, Jørgen Simonsen, og Star

Tour''s ligeledes mangeårige match- og rejseleder, Mogens Uno Pedersen.

Overvældende

- Især behovet for matchture

med fire indlagte greenfee-runder på en uge har været overvældende, så vi har måttet arrangere adskillige

ekstra ture i forhold til, hvad vi oprindelig havde planlagt, fortæller Peder Hornshøj, som selv har været inkarneret

golfspiller i 10 år, så inkarneret, at han stort set har spillet samtlige de golfbaner, som Bravo Golf tilbyder.


-

Men min personlige favoritbane vil altid være Santa Ponsa på Mallorca. Den elsker jeg simpelthen, fordi den på én

gang både er regulær og svær og som regel også i fin stand. Derfor spiller jeg Santa Ponsa seks-syv gange i

løbet af et år.


Destinationsmæssigt har Bravo Golf måttet udvide i denne vinter på grund af den

store efterspørgsel på matchturene, så der udover Mallorca og Tunesien også har været matchture til

Gran Canaria og Tyrkiet.

Tyrkiet vil hitte

- Især har interessen for Gran Canaria overrasket os positivt, men dét skyldes

nok, at to nye baner, Salobre og El Cortillo, er kommet til og har bortledt noget af interessen for banerne på f.eks. Tenerife.

I øvrigt mener jeg, at Tyrkiet bliver den næste store golfferie-hit, fordi de tyrkiske baner så rigeligt står

mål med f.eks. de fleste spanske, siger han.


Også Bravo Tours golfskoler i vinter i Tunesien og Tyrkiet har der været fin

søgning til, og derfor har Bravo Golf heller ikke næret betænkeligheder ved at udvide sit golfprogram til sommermånederne

med f.eks. Skotland (Edinburgh) og Portugal (Lissabon).


Det bliver ligeledes muligt at spille golf med Bravo Tours ved Garda-søen i

Italien i forbindelse med, at selskabet den 18. maj starter ugentlige charterture til Verona fra Karup Lufthavn.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen