Berlingske Business
LIVE
17:58 På gensyn i morgen

Halvdelen af selvstændige bruger internet dagligt

Dermed bruger de selvstændige det elektroniske net mere end befolkningen generelt, hvoraf 40 pct. var koblet på hver dag

enten fra hjemmet, arbejdspladsen eller uddannelsesinstitutionen. Men de mest aktive brugere af internet er arbejdende funktionærer

og studerende, hvor henholdsvis 60 pct. og 52 pct. dagligt var på internet. Kun 11 pct. i gruppen uden for erhverv var daglige

brugere af internet.


Tallene fra Danmarks Statistik viser også, at 60 pct. af befolkningen mellem 16 og 74 år havde

adgang til nettet fra hjemmet, og i alt 74 pct. har adgang via hjem, arbejde eller uddannelsessted.


Arbejdere var med 63 pct.

den gruppe af de beskæftigede, hvor færrest havde adgang til internet.


Til sammenligning havde 96 pct. af de studerende

og 83 af de selvstændige adgang til internet i 4. kvt. 2001.



Tidsbesparende

Ser man bort fra gruppen uden for erhverv,

hvor seks pct. i løbet af de 12 måneder mindst en gang havde prøvet at købe varer eller tjenester via internet,

var arbejdere med 15 pct. den gruppe som havde handlet mindst i de digitale butikker.


31 pct. af de studerende, 28 pct. af funktionærerne

og 24 pct. af de selvstændige havde handlet på internet i løbet af det seneste år.


Den langt vigtigste

grund til at foretage digitale indkøb er, at det er tidsbesparende.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen