Berlingske Business
LIVE
18:00 Business Live vender tilbage fredag

Glem ikke domænerne

Men med til historien hører registrering af domæner på internettet. Internettet er blevet en vigtig del af kommunikationen

i dagens informationssamfund.



Mere end 600 millioner mennesker har adgang til nettet, og problemet er derfor langt større,

end det fremgår af artiklerne.



Nettet er en integreret del af vores hverdag, og derfor bør det også være en

integreret del af de rutiner, som ligger til grund for vores registrering og beskyttelse af varemærker og slogans.



Internettet

er godt nok en af de billigste kommunikationskanaler, men det rigtige domæne-navn kan nemt løbe op i millioner, hvis

ikke man har gjort sit forarbejde ordentligt.



Derfor er det utroligt, at så mange virksomheder stadig "sparer"

de få tusinde kroner, som det koster at registrere et domæne når man tænker på, at der måske ofres

millioner på markedsføringen af det nye produkt eller slogan.



Det kan blive en rigtig dyr affære, hvis virksomheden

efterfølgende skal ud og købe domænet, når det nye navn eller slogan allerede er en succes.



Desværre

er det de færreste, der får analyseret forholdene omkring rettigheder og registreringer til bunds, inden nyheden offentliggøres.

Og det forhindrer, at virksomheden får det fulde udbytte af den investering, som ligger til grund for lanceringen.



Det

værst tænkelige er naturligvis, at en konkurrent allerede har registreret et givent slogan, så hele kampagnen kan

smides i skraldespanden.



Den million-øretæve må man så forsøge at leve med.



Som det næstværste

oplever jeg, at flere virksomheder overser eller undlader at tage internettet med i betragtning.



Det kan se ud som om, at det

faktisk er et bevidst fravalg, hvilket er komplet uforståeligt, eftersom 76 procent af den danske befolkning i den købedygtige

alder har adgang til internettet.



Derved fraskriver disse virksomheder sig muligheden for at kommunikere med en meget stor gruppe

potentielle kunder via nettet som faktisk er en billig og effektiv kommunikationskanal.



Derfor er det min overbevisning, at problemerne

med manglende domæne-registrering er mindst lige så store som de spildte millioner på kampagner, som ikke kan eksekveres

grundet manglende rettigheder til navne og slogans.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen