Berlingske Business
LIVE
13:02 Europæiske markeder i små plus

Fynsk IT-virksomhed satser amerikansk

Det knap tre år gamle fynske IT-firma, Siteman, føler nu, at de er stærke nok til at bevæge sig ind på

det store amerikanske marked med et nyudviklet system til at opdatere hjemmesider.



På en af verdens største IT-messer

Comdex-messen i Las Vegas, som løber af stabelen om få dage, præsenterer Siteman den seneste version af systemet, som

er blevet meget rost i den hjemlige fagpresse. Således har fagbladet Alt om net & PC-pro betegnet Sitemans brugerflade som

"det mest elegante på markedet", ligesom bladet vurderer, at "det vil bringe Siteman helt op i toppen af danske

CMS-løsninger". I 2001 blev den foregående version kåret som Danmarks bedste CMS-system.



- Vi har i vores

nye version vægtet brugervenlighed og funktionalitet som hovedkriterier, hvilket er meget mere komplekst, end de fleste regner

med, siger Jeppe Majgaard, salgsdirektør i Siteman og medindehaver af virksomheden, som har 14 ansatte.



- Vi er da også

godt tilfredse med resultatet og med de tilbagemeldinger, som vi har fået af samarbejdspartnere i ind- og udland.











Uaktuelle

hjemmesider

Sammen med Toke Terkelsen startede han firmaet, som i starten konstruerede hjemmesider for både virksomheder og myndigheder.





Ideen til Siteman opstod, da de to unge fynboer fandt ud af, hvor hurtigt de forskellige hjemmesider blev uaktuelle. De satte

sig derfor som mål at konstruere et system, så virksomhederne selv kunne opdatere deres hjemmesider uden brug af eksterne

folk til typisk 1.000 kroner i timen eller mere. Og nu er anden generation så på banen.



Udover brugervenligheden

er systemet indrettet, så det er et både nemt og fleksibelt Web Content Management System, en global platform, som virksomheden

med hjemsted i Kerteminde har ønsket at fremstille.



Det nye produkt betyder, at virksomheder selv kan opdatere og arbejde

med deres egne websider uden kendskab til programmering eller kontakt til eksterne leverandører. Brugerne kan selv sammensætte

forskellige moduler, som passer dem bedst, og de kan løbende koble nye moduler på deres eksisterende løsning i

takt med, at de stiller større og større krav til hjemmesiden.

Springbræt

Siteman vil bruge Comdex-messen

som et springbræt ind på det amerikanske marked, og det er to danskere, som har opsagt deres stillinger for at flytte

til USA og starte deres eget firma, som skal markedsføre det med udgangspunkt i Chicago.



Efter introduktionen i USA vil

den nye version blive præsenteret på det europæiske marked, og alene i Danmark har man 50 forhandlere.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen