Berlingske Business
LIVE
18:00 Business Live vender tilbage tirsdag

Fusion af Adlink og Doubleclick godkendt

En af konsekvenserne af handlen er, at mærkevaren Doubleclick ophører med at eksistere som mediehus på internet

i Danmark.


Handlen, som Adlinks generalforsamling har godkendt, beløber sig til 30,5 mio. euro. For det beløb overtager

Adlink alle Doubleclicks aktiviteter i Europa.


I Danmark er Adlink og Doubleclick de klart største aktører på

markedet.


Adlinks adm. direktør i Danmark, Klaus Pedersen, har endnu ingen kommentarer til, hvordan Adlink/ Doubleclick-organisationen

vil komme til at se ud i Danmark.


Efter fusionen er der reelt ikke noget alternativ på det danske marked for medier, der

vil have solgt annoncer på internet via et annoncenetværk. Men der vil dog fortsat være konkurrence fra store netmedier,

som har beholdt annoncesalget i huset. Det er eksempelvis Jubii, TDCs Opasia og Søndagsavisens Ofir.


For bare et år

siden var der knyttet store forventninger til annoncenetværkene på internet, men de har fulgt med internetbranchens gevaldige

nedtur, og flere i branchen er kommet i knibe.


De danske mediebureauer forudser, at fusionen mellem de to store annoncenetværk

i Danmark vil føre til højere priser på bannerreklamer i Danmark.


Sammen vil de to netværk nå

en monopollignende situation, og de vil dermed få styrken til at kunne presse priserne op.


Doubleclick sælger netannoncer

for cirka 300 mindre og store hjemmesider i Danmark, mens Adlink har koncentreret aktiviteterne om cirka 20 store kunder.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen