Berlingske Business
LIVE
14:33 Møns Bank skuer op for forventningerne

Fremtidens iværksættere jages på festival

Cirka 100.000 unge, fortrinsvis fra Skandinavien, har løst billet eller deltager på anden vis på Roskilde Festivalen,

der begynder på fredag.


De repræsenterer en stor talentmasse, og mange af fremtidens iværksættere kan

findes blandt de festende unge.


Derfor vil The Challenge, som et er et samarbejde mellem Roskilde Festival, Ernst & Young

nordic Startup Services, Cat A/S og Musicon Valley, bruge festivalen til at finde fremtidens iværksættere, ham/hende med

den gode ide.


The Challenge søger ideer, som har potentiale til at blive en del af fremtidens teknologier og samfund.

Det er altså ikke "Hvem kunne jeg godt tænke høre på Roskilde næste år- spørgsmål".


En

af udfordringerne på festivalen lyder:


- Vi kender det alle: Vi vil sende en SMS eller ringe til vennerne om, at nu begynder

det fede band i blå telt. På displayet står "ingen netdækning" - og verdens mest udbredte kommunikationsmiddel

giver fortabt. Har du en idee til, hvordan problemet kan løses?



Nyskabelser

The Challenge oplyser, at Roskilde

Festival er valgt, fordi den er skueplads for nyskabelse og innovation af alle de hjælpemidler, som skaber rammer for oplevelsen.

Alt skal fungere under ekstreme og intense forhold i fire dage, derfor er kravene høje til teknologi, materialer og kreative løsninger.


-

Du kan derfor sammenligne festivalen med en slags oplevelsessamfundes vindtunnel, udtaler Kim Ove Olsen fra CAT.


Flemming Bahner

fra Ernst & Young mener, at det måske netop er blandt de 100.000 unge, at innovative tanker tænkes og udvikles.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen