Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Enhver garageejers drøm

I midten af 1970''erne begyndte de danske bilejere for alvor at passe på deres biler. Rundt om i landet skød carporte

op ved siden af parcelhusene, og de står der endnu. I dem og i garager kan befordringsmidlerne kan stå sikkert og tørt

parkeret.



Det sidste kan det imidlertid knibe med om vinteren, når bilerne får kørt sne op i undervognen.

Når sneen smelter i carporten eller garagen bliver den til små søer på gulvene. Fugt er første konsekvens,

frost den næste, og ingen af delene er ønskeligt.



Heller ikke for Benny Rosenqvist fra Ringsted, der for alvor mærker

til problemerne, fordi hans garage også fungerer som gildesal, og derfor har klinkegulv.



Derfor udviklede han dengang for

25 år siden et produkt, der vil løse problemerne med de dryppende biler: En plastbakke i bilens bredde, som den parkeres

på. Dermed vil alt dryppe ned i bakken og ikke på gulvet. Og bakken kan tømmes efter behov med en pumpe eller et

dræn i siden.



- I første omgang udviklede jeg bakken, fordi min gamle bil stod og dryppede olie. Men den kan jo

opsamle alt muligt andet også, så den kan bruges til mange formål. Jeg parkerer eksempelvis også min græsslåmaskine der

og sorterer kartofler i den, fortæller Benny Rosenqvist om "multi-bakken", der skulle sælges under navnet CarAtRest.











For

dyr

Benny Rosenqvist udviklede sit koncept og fik produceret en prototype, men verdensøkonomiens dystre udvikling satte en kæp

i hjulet, da forretningen skulle til at rulle.



- Jeg gik i gang midt i efterdønningerne fra oliekrisen, og derfor var

det meget dyrt at producere bakken. Prototypen løb op i 1.800 kr. i materialer, og det var for meget, hvis den skulle kunne

sælges med fortjeneste, husker Benny Rosenqvist om årsagen til, at der aldrig blev en forretning ud af idéen med

bakken.



Han har dog aldrig sluppet idéen og drømmer stadig lidt om at realisere den. Imidlertid har han, som selvstændig

konsulent inden for marketing, ikke den fornødne tid til at starte projektet igen.



- Jeg vil tro, at det kan lade sig

gøre at fremstille bakken til en fornuftig pris i dag og dermed få en god forretning ud af at producere den. Men jeg

skal have en kompagnon, der kan hjælpe mig. Ellers må andre tage idéen, for alene får jeg ikke gjort mere

ved den, konstaterer Benny Rosenqvist.



Denne artikel er den syvende i serien "Din bedste forretningsidé, der aldrig

blev til noget". De seks tidligere artikler blev bragt i ErhvervsBladet fra den 14. til den 21. oktober.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen