Berlingske Business
LIVE
15:14 USA: Positiv åbning i vente

Eksportens paradis

I Tyskland er der krise; der har ikke siden 1935 været så svage konjunkturer i Tyskland som nu; tysk industri i krise osv.

Informationerne giver dog ikke nogen recept på, hvad konsekvenserne for dansk industri bør være ud over, at det

nok er bedst at holde sig væk.



Og lige præcist det modsatte er tilfældet. At starte eksport eller at intensivere

sin indsats i Tyskland har aldrig været mere oplagt for dansk industri end nu.



Den tyske industri er under pres og der

søges alternative leverandører som aldrig før. De tyske beslutnings-tagere, som traditionelt har været

kendt for at være yderst konservative og langsommelige i deres beslutningsprocesser, er tvunget til at åbne op for nye

leverandører og at se på nye muligheder.

Varm modtagelse

En række tyske leverandører er kommet

i krise og står ikke mere så stærkt over for sine kunder, og derfor vil en udenlandsk (læs dansk) leverandør være

yderst velkommen og blive modtaget med mere åbne arme end nogensinde.



Naturligvis skal man udvælge sine samarbejdspartnere

med omhu, men det er der ikke noget nyt i.



Og i Tyskland er der lige som i Danmark heldigvis en lang række industrier,

der sprudler af energi og fremdrift, så hvis man som dansk eksportør ønsker at få den længe ventede

succes, som man igennem en årrække ikke har kunnet opnå i Tyskland, så er det nu!



Det er altid en god

idé at angribe markedet, når det er mest sårbart for således at være helt fremme, når markedet

igen begynder at komme sig efter den igangværende krise.



En anbefaling til dansk industri er derfor : Få igangsat

de aktiviteter i Tyskland, der er nødvendige for at skabe yderligere markedsandele og dette ikke mindst, når det i øjeblikket

er mere sælgers end købers marked.



Det tysk-danske konsulentfirma Sørensen Consulting har igennem 9 år

med kontorer i Kolding og Hannover i Tyskland haft succes med at yde praktisk orienteret eksportbistand til danske produktionsvirksomheder

i Tyskland og har fingeren på pulsen, når det gælder daglig forretningsudvikling imellem de to lande.



Når

vi på vegne af vore kunder mødes med beslutningstagere i den tyske industri - både hos giganterne og de mellemstore

tyske virksomheder, beklager de sig over, at de tyske underleverandører skærer ned på salgspersonalet, og der dermed

ydes en dårlig service; tilbud gider man ikke at lave osv. Her åbnes der helt nye perspektiver for de danske virksomheder,

der udnytter denne situation til at skabe sig det marked, der er væsentligt mere be-sværligt at skabe, når konjunkturerne

er bedre.



Det tyske marked kan for mange danske virksomheder blive et paradis, der venter på at blive erobret.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen