Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Dyrt at kassere fastnet

Mobilselskabet Orange har de seneste uger kørt store kampagner, som skulle få forbrugerne til at droppe fastnettelefonen

til fordel for et mobilabbonnement hos Orange kaldet Mono. Men Orange Mono kan blive en overordentlig dyr fornøjelse, advarer

Forbrugerinformationen i sit seneste nyhedsbrev.



- Har du fulgt teleselskabet Oranges råd om at grave din fastnettelefon ned

i baghaven og kun bruge din mobiltelefon, så lyder rådet fra Forbrugerinformationen: Grav din fastnettelefon op igen -

hvis du har dine venner kær!



Orange Mono er et mobilabbonement, som ligner et for en fastnettelefon. Mono abonnenmentet

fra Orange ligner en fastnettelefon. Abonnements-prisen er den samme som for en fastnettelefon hos TDC. Det samme gælder taksterne for

at ringe til en anden fastnettelefon. Det er lidt dyrere at ringe til en anden mobiltelefon, men det værste er: - Det er hamrende

dyrt at ringe til Mono, sammenlignet med at ringe til en fastnettelefon, mener Forbrugerinformationen.



Organisationen har beregnet,

at venner og familie til en person, som har droppet fastnettelefonen til fordel for et Mono-abonnement, skal betale syv gange så

meget for at ringe til vedkommende.



Ringer eksempelvis en mor til sin søn 10 minutter om dagen, så øges hendes årlige

regning fra ca. 700 kr. til ca. 4.800 kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen