Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Difko i offensiven på hjemmebane

Difko er nu klar med det andet lokale projekt i Holstebro inden for kort tid. Denne gang er det en investering i to forretningsejendomme

Nyholm Centeret umiddelbart nord for byen - side om side med Bilka, men der skal være penge på lommen for at kunne lege

med.



Projektet udbydes som et såkaldt 10-mandsprojekt og dermed er det begrænset til maksimalt ti investorer. Projektet

er samlet på 48,5 mio. kr. Difko har i dag hovedkvarter i Holstebro.



- Vi har tidligere meldt ud, at vi gerne vil udvikle

lokale 10-mandsprojekter og med projektets ejendomme placeret direkte over for varehuset Bilka, har vi fået to attraktive ejendomme

til dette projekt, siger Jesper Larsen, direktør for Difko Ejendomme, der står for projektet.



Ejendommene er senest

renoveret i 1998 og 2000, og der er også indarbejdet i projektbudgettet, at der skal gennemføres en række forbedringer.

Køkkener

Centeret

huser en række forretninger indenfor. Man finder Svane køkkenet, Invita, Multiform, Alno, hvidevareland og Kvik køkkencenter.

Derudover lejer det koreanske bilmærke Kia sig ind i bygningerne. Endelig er den nye skokæde Brantano rykket ind. Kun

et enkelt lejemål er ledig, og her har Difko sikret sig, at sælger betaler garanterer for huslejen helt frem til udgangen

af 2003.



Nyholm Centeret har udviklet sig til at være Holstebros center for storbutikker. Ud over Bilka er det blandt andet

Idé-møbler, byggecenteret Dendek, Møbelforretningen Biva samt en række autoforhandlere, der har placeret

sig i området.

Folkelighed

De nye investeringsprojekter er resultatet af en satsning, som Difkos bestyrelse besluttede

sidste år i forbindelse med flytning af domicilet til Holstebro og ansættelsen af en ny ledelse, som skal være med

til at bringe Difko tilbage i førersædet inden for folkelige anpartsprojekter.



- I Difko har vi i øjeblikket

fokus på en række folkelige investeringsprojekter - f.eks. vindmøller. Købet af en vindmølle nær

Samsø følger den nye strategi, der er sat i værk sidste sommer - og når vi nu undersøger europæiske

vindmølle-projekter, så er det et led i den proces, siger Niels Otto Andersen, administrerende direktør i Difko.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen