Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Detailhandelen giver oplevelser

I en ellers spændende sammenligning med fordele ved biodiversitet i naturen,

efterlyste hun større vare-diversitet i detailhandelen, men også bedre service, større oplevelser og inspiration.


Jeg

ved ikke, hvor Christine Antorini finder belæg for sine påstandene om "nul service" og "faldende vare-diversitet".


Dokumentationen

glimrer ved sit fravær. Det er under alle omstændigheder ikke en tendens, som Dansk Handel & Service kender til. Tværtimod

oplever vi blandt vores medlemmer indenfor såvel dagligvare- som specialvarehandelen, større fokus på netop vare-diversitet,

bedre service, oplevelser, rådgivning og inspiration. Det hænger sammen med de globale tendenser på forbrugermarkedet

i retningen af oplevelses- og livsstilsindkøb.



Fremtidens butikker

Kultursociologier beskriver fremtidens butik som

et "teater", hvor kunden har klare forventninger til teatrets indretning og til de ansattes service-ydelser. Fremtidens

kunde "tager på indkøb", i stedet for "en tur i skoven". Kunden har klare forventninger til gode

oplevelser i butikken.


Han eller hun forventer at blive inspireret i butikken og at få kvalificeret rådgivning om

produkterne. Alt sammen, selvfølgelig, i harmoni med livsstil og selvidentitet. Fremtidens forbruger vil i højere grad

end det er tilfældet i dag, søge oplevelser gennem sine indkøb.


Forbrugeren vil underholdes, udfordres og

lokkes ind i butikken. Det er derfor, Christine Antorini har undervurderet detailhandelen, der i særdeleshed er klar over udviklingen.

Det er derfor, vi i disse år oplever, hvordan butikkerne i stigende grad søger at afspejle kundens individuelle livsstil

og appellere til kundens individuelle identitet. Det er ikke standardkoncepterne, der vinder frem, men "individuelle" koncepter.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen