Berlingske Business
LIVE
17:20 Aktier: Mærsk trak stigning i land efter oliesalg

Der er penge i vejret

I en dansk TV-branche, hvor middellevetiden for produktionsselskaberne er temmelig kort, har produktionsselskabet STV A/S i Odense

overlevet i 13 år. Og ikke nok med det. Selskabet, som er mest kendt for TV 2 Vejret og TV 2''s "Boligmagasinet", der

kørte igennem ni år, er vokset støt siden starten.



- Vi er i dag 64 ansatte, efter at tre nye startede den

1. december siger direktør René Szczyrbak, og da gennemsnitsantallet i regnskabsåret 2001/2002 var på 42,

er der tale om en stor vækst i løbet af efteråret 2002.



STV A/S angiver i sit regnskab ikke omsætningstal,

men af udgifterne til lønninger og en støt stigende bruttoomsætning kan man se, at der et tale om vækst.



Overskuddet

før skat var i 2001/2002 2,5 mio. kr., og selv om det ikke er prangende, så er det godt gået i en særdeles

konkurrencebetonet branche, og direktøren er da også tilfreds.



- Hvis markedet er sådan, at du kun kan tjene

fem øre pr. krone du omsætter, så gælder det om at have mange af de der kroner. Vi har formået at skabe

vækst i en branche, der jo langt fra er præget af vækst, men til gengæld er præget af benhård

konkurrence. Det skyldes udelukkende, at vi alle 64 er meget flittige, siger René Szczyrbak.

Fire ben

Udover de to

TV 2-succeser producerer STV også til andre landsdækkende TV-stationer som DR, TV 3 og Canal Plus.



Selskabet leverer

programmer som "Sporløs" og tipstrækningerne til DR, fodbold til TV 3 og Viasat, hestesportstransmissioner

til Canal Plus og stand-up comedy til TV 2 Zulu.



STV har fire ben, som man bygger sin drift på.



Det ene ben er de

ovenfor nævnte TV-programmer plus andre programmer inden for fakta og den lettere underholdning.



Desuden producerer man

reklamefilm for diverse reklamebureauer, man laver internet- og DVD-løsninger.



Endelig udlejer man produktionsudstyr

og andre tekniske faciliteter.



Således har Rene Szczyrbak udover at fastholde de store og faste aftaler med TV-stationerne

spredt risikoen og dermed lagt grunden til yderligere vækst.

Vandt vejrpris

René Szczyrbak ejer 63 pct. af

aktierne i STV A/S igennem et holdingselskab.



Resten af aktierne hovedsagelig ejes af andre ledende medarbejdere i virksomheden.



René

Szczyrbak er ikke uddannet inden for TV.



Han er gammel musiker og uddannet reklametegner, da han sidst i 1980erne tog springet

over til videoproduktion og senere TV-produktion.



At folkene i STV kan deres kram, vidner kåringen sidste år af TV

2 Vejret som årets bedste vejrprogram ved en international festival i Paris om.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen