Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Danske Bank styrker sin service over for SMV'er

Danske Bank går nu i offensiven over for de små og mellemstore virksomheder. Banken udvider sin telefonbank for private

til også at gælde de mindre erhvervskunder.


Det betyder, at kunder vil kunne få rådgivning uden for bankernes

normale åbningstid via telefon. Initiativet er primært rettet mod de helt små virksomheder, der ikke har ansatte

til at sidde med regnskaberne og ordne forretninger med banken, men må klare det hele selv.


- For den type kunder kan det

ofte være svært at nå at tale med banken inden for normale åbningstider. Vi vil derfor forsøge at give

dem en mulighed for at få rådgivning på andre tidspunkter, siger underdirektør i Danske Bank, Claus Johansen.

Han fortæller, at hver virksomhed vil blive udstyret med en pinkode og herefter vil der være fri adgang over telefonen til

en rådgiver fra kl. 8 om morgenen og til kl. 20 om aftenen på hverdage. Ligeledes vil der være åbent i mindre

omfang i weekenderne og på helligdage.


Udover telefonregningen fra TDC vil den nye service ikke koste noget, og Danske

Bank håber, at den nye service kan være med til fastholde de mindre erhvervsdrivende som kunder i banken.









Ridser

i lakken

Claus Johansen indrømmer, at Danske Bank fik nogle alvorlige ridser i lakken, da banken hen over nytår lancerede

et gebyr for håndtering af kontanter.


- Det gav anledning til vrede hos nogle kunder og stort set ingen reaktion fra andre.

Men gebyret kunne få nogen til at tro, at vi ikke er interesseret i at have de mindre erhvervskunder, men det er vi bestemt.

Vi vil blot tage penge for de rigtige ting og så tilbyde andre ydelser gratis, siger Claus Johansen.


Den nye telefonbank

går i luften på forsøgsbasis i 24 filialer frem til sommerferien. Herefter vil banken drage sine erfaringer. Men

under alle omstændigheder er det meningen, at den nye service skal være landsdækkende fra august.


- Hvis det

viser sig, at vi rammer de rigtige behov, kan det føre meget med sig. Afdelingen kan blive større og få længere

åbningstid, siger Claus Johansen, der understreger, at lidt større erhvervskunder godt kan blive koblet på telefonbanken.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen