Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Dansk e-handelsløsning får fodfæste i England

Århusianske DIR a/s er med en stor ordre i England rykket nærmere afgørende gennembrud for firmaets e-handelsløsning.

Kunden leverer årligt profilbeklædning til mere end 675.000 ansatte inden for dagligvare-, fly- og rejsebranchen.



DIR

med knapt syv år på bagen har to forretningsområder:



l udvikling af software til e-handel



l hosting af

websites m.m.



Softwaredelen er koncentreret om firmaets e-handelsløsning, shopServer, som der er investeret et større

millionbeløb i at udvikle. shopServer er rettet mod store og mellemstore virksomheders e-handels strategi uanset behov: B2B,

B2C eller begge dele. Ved udviklingen af shopServer er der lagt vægt på fleksibilitet, så løsningen kan skræddersyes

efter individuelle behov. Opbygning og ændringer foretages direkte i browseren uden programmeringer.



DIR har 14 ansatte

i Århus og seks i London. Kontoret i London har i samarbejde med den engelske distributør af shopServer hentet ovennævnte ordre

hos en af Europas førende producenter af profilbeklædning, Dimensions Corporate Wear, der bl.a. har EasyJet som kunde.



Direktør

Kim Nielsen, som er ansvarlig for DIRs shopServer aktiviteter, fortæller, at firmaet skal levere 15 individuelle online-bestillingsløsninger

til en række af Dimensions kunder. Derudover skal DIR levere en standardløsning til Dimensions øvrige kunder.

Værdien af ordren på de 15 individuelle løsninger er uoplyst, men den ligger under ti mio. kr., oplyser Kim Nielsen.



-

Dimensions bruger vores system, når de taler med nye kunder, som præsenteres for vores online bestillingssystem. Ved den

slags møder er der ofte medarbejdere fra vores London-kontor med, siger Kim Nielsen. DIR oplever en stigende efterspørgsel

efter avancerede e-handelsløsninger på det engelske marked, fordi flere og flere store kunder ønsker, at leverandørerne

stiller et online bestillingssystem til rådighed.



Kim Nielsen har store forventninger til et samarbejde med Navision, der næste

år tager shopServer ind som én af IT-koncernens e-handelsløsninger. shopServer findes i to versioner - en billig

og en dyr. Navision markedsfører den billige version, som kunderne selv implementerer med fuld integration til deres økonomisystemer.

Den dyre kræver konsulentbistand. Netop den dyre version betyder, at DIR har brug for andre end Navision til at bringe shopServer

ud i verden. Samarbejdet med Navision går halvandet år tilbage.



- Systemet er klar og lanceres i første omgang

i Danmark og senere rundt i verden, og vi følger med, påpeger Kim Nielsen.



For to år siden forventede DIR

stor vækst på det japanske marked efter at have fundet en japansk samarbejdspartner. Men så fik partneren økonomiske problemer

og skar ned på aktiviteterne. Men shopServer er fortsat på banen i Solens Land.



DIR har ændret strategi for

salget af shopServer. Der fokuseres nu mere på softwareproducenter end på salg gennem forhandlere som f.eks. grafiske bureauer.

Aktiviteterne i Schweiz og Tyskland, hvor partnere skulle sælge shopServer, er ophørt.



DIR vil i begyndelsen af

næste år flytte shopServer over i et selvstændigt selskab for bedre at kunne fokusere på produktet, der er

meget forskelligt fra firmaets hosting-aktiviteter. Tallene på bundlinien i DIRs seneste regnskab var røde på grund

af store udviklingsomkostninger til shopServer.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen