Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Dårligt navn til bilmesse

Den 16. - 25. april blev den internationale biludstilling "Copenhagen Motor Show" afholdt i Bella Center. Udstillingen havde

De Danske Bilimportører som arrangør.



Forud var gået en omfattende markedsføring via TV/ radio spots,

annoncer og ikke mindst en mængde såkaldte outdoor-reklamer (bus- og togreklame, stilladsreklamer, billboards).



Som

omtalt her i bladet og i andre medier var besøgstallet noget under forventet. I alt var der 102.500 besøgende, hvilket

jo lyder pænt, når man tager i betragtning, at omkring 50.000 besøgte den tilsvarende biludstilling "Biler

for Alle" i 2003 i Herning.



Men rekorden for Bella Centers vedkommende er fra 2000 og er på 135.000. Det havde man

ventet at slå i år.



Jeg besøgte selv udstillingen som almindelig gæst. Det var en flot og informativ

udstilling Mange af standende var i år ekstra flotte. Betjeningen på såvel standende som i Bella Centers cafeterier

mv. var der heller ikke noget at udsætte på.



Men hvorfor var besøgstallet så ikke som forventet? Hvis

jeg skal komme med et par bud vil jeg pege på følgende.

Navnet beskriver ikke

"Copenhagen Motor Show".

Hvad er det? Efter jeg flere gange havde set reklamen på afstand, blev jeg nysgerrig. "Motor Show". Det lød

jo interessant. Måske noget med drag-racing, traktortræk eller andet med motorlarm indblandet. Jeg læste derfor

også det, der stod med småt på en busreklame. Der stod "16-25 april 2004, International Biludstilling i Bella

Center". Nå ja den havde jeg jo hørt om, men jeg vidste ikke, at der også var et "Motor Show" samtidigt.

Efterhånden gik det dog op for mig at det var selve udstillingens navn. Men det er nok ikke gået op for alle.



Tidligere

hed udstillingen "Biler i Bella" Det formidler jo på udmærket vis hvad det handler om til dem, der kun læser

det, der står med stort i reklamerne. Udstillingen i Herning 2003 hed "Biler for Alle". Den internationale biludstilling

i Frankfurt 2003 hed IAA (Internationale Automobil-Ausstellung). Derfor tror jeg at man bør ændre navnet til noget mere

letforståeligt.

For høje priser

Asgangsbilleten kostede 100 kr. Parkering er steget efter at det er blevet

selvbetjening og kommet i Europarks regi. Der betales efter tid typisk 40-50 kr. Cafeteria-priserne er høje. Vi var to voksne

og to små børn, der ikke betalte entre. Vi købte 3 x sodavand, 2 x sandwich, 1 x pølse med brød.

Samlet udgift 446,- kr.



Da udstillingen typisk appellerer til et besøg med hele familien, er der tale om en betragtelig

udgift. Mange benytter messen til at kigge nærmere på bilmodeller, de påtænker at købe. Men de vælger

måske så istedet blot at besøge nogle udvalgte forhandleres butikker og spare entre-billetten.



Mange har sikkert

ikke været vidende om de høje priser før de besøgte udstillingen, men det kan så have en negativ

effekt på den næste udstilling. At Bella Center har overladt parkeringen til et privat parkeringsfirma er nok heller ikke

noget, der fremmer lysten til at besøge Bella Center igen. Mange forbinder disse parkeringsfirmaer med en stor chanche for

at få en P-afgift hvis formaliteterne ikke er 100 pct. iorden.



Jeg synes personligt ikke at 102.500 besøgende er

et ringe besøgstal. Men efter min mening kunne det have været højere, hvis navnet havde været mere letforståeligt

og priserne en smule lavere.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen