Berlingske Business
LIVE
08:42 Terror og Trump-skepsis sender aktiemarkederne ned

Carlsberg fik fremgang

Fremgangen i det primære resultat skyldes blandt andet resultatfremgang i Vest- og Østeuropa samt en pæn fremgang

i resultatet i Asien. Carlsbergs andel af koncernresultatet blev opgjort til 882 mio. kr. mod 826 mio. kr.



For tredje kvartal

alene steg resultatet af den primære drift til 1504 mio. kr. fra 1449 mio. kr. Nettoomsætningen i kvartalet var 9458 mio.

kr. mod 9399 mio. kr.



For hele 2002 fastholder Carlsberg forventningerne, der blev opjusteret i forbindelse med regnskabet for

første kvartal og fastholdt efter halvårsregnskabet. Carlsberg Breweries, som er Carlsbergs drikkevareaktiviteter - og

som norske Orkla ejer 40 pct. af - ventes at få en fremgang i den primære drift på cirka 20 pct. i 2002. Fremgangen

i Carlsberg A/S' primære driftsresultat at blive på 15 pct.



Carlsbergs andel af nettoresultatet ventes at stige cirka

10 pct. (renset for den positive effekt af salget af thailandske aktiviteter i 2001 og effekten af aktietilbagekøbet). Andelen

var i 2001 1194 mio. kr., og fratrækkes nettoeffekten af salgene i Thailand (261 mio. kr.) fremkommer et korrigeret nettoresultat

på 933 mio. kr., og det er det, der ventes at stige med omkring 10 pct.



Carlsberg-gruppens salg af øl steg i de

første ni måneder 2002 med 19 pct., mens salget af læskedrikke var på niveau med sidste år. De finansielle

poster var negative med 616 mio. kr. - det var som ventet. EBITDA (primær drift før af- og nedskrivninger) steg til 1914

mio. kr. mod 1755 mio. kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen