Berlingske Business
LIVE
09:15 Unibrew-konkurrent opjusterer forventninger trods kold sommer

Bella Center ruster sig til ny form for konkurrence

En ny afdeling med fem medarbejdere hos Bella Center i København får en meget konkret og skarptskåret opgave: Skaf

mindst tre store konferencer hvert år til centeret.


Bella Center er i fuld gang med at ruste sig til kampen om de internationale

konferencer, og det er især IT- og medicinal-sektorerne, der helst skal stå i centerets ordrebøger.


Når

Bella Center nu for alvor kan kaste sig ud i den benhårde konkurrence om de internationale konferencer, skyldes det ikke mindst,

at man har fået Copenhagen Congress Center knyttet til.


Tingene hænger nemlig ifølge administrerende direktør

Arne Bang Mikkelsen nøje sammen.


- Langt de fleste arrangører af kongresser kobler en udstilling på for at få

finansieret kongressen. Derfor er det bydende nødvendigt, at vi har begge dele. Den helt store konkurrence på europæisk

plan kommer til at ligge på kongres- og konference-delen, siger han.



Et mødested

Det betyder ikke, at messe-

og udstillings-delen separat er blevet uinteressant. Arne Bang Mikkelsen deler ikke mange andres bekymring over, at internet vil gøre

messer og udstillinger overflødige.


- Nogle mener jo, at messer og udstillinger har overlevet sig selv, fordi man kan

finde produkterne og se dem på internet. Det tror jeg ikke på. Efter min opfattelse er der mere end nogensinde brug for

at udnytte den kendsgerning, at vi bliver fattigere og fattigere på at møde hinanden. Det kan godt være, at messerne

ikke mere tjener så meget som handelspladser, men de tjener i høj grad som mødepladser. Det skal vi være

dygtige nok til at udnytte, siger Bella-direktøren.


Arne Bang Mikkelsen mener, at konkurrencen mellem messecentrene kommer

til at foregå på europæisk plan - og i en vis udstrækning også på verdensplan.


Han ser derfor

ikke de andre danske messecentre som konkurrenter men mere som kollegaer.


- Vi er i løbende kontakt med både Messecenter

Herning og Dronning Margrethe Hallen i Fredericia for at udveksle erfaringer. Bella Center konkurrerer på skandinavisk niveau,

siger Arne Bang Mikkelsen, som betragter kongres- og udstillingscentre i Wien, Amsterdam og Barcelona som sine væsentligste

konkurrenter.



Ulige konkurrence

Om denne konkurrence foregår på lige fod, kan man diskutere. I Wien ejes kongrescentreret

af finansministeriet og i Barcelona af kommunen.


- Det vil sige, at vi skal konkurrere med offentlige investeringer. Vi er et

privat aktieselskab og skal tjene vore penge på, at vi kan tilbyde de mest moderne faciliteter, siger Arne Bang Mikkelsen


Han

mener i øvrigt, at tidens trend er mindre messer og udstillinger.


- Vi havde tidligere messen Kontor & Data, men der

jo ingen indkøbere, der i dag står for at købe alt ind til et kontor. I dag er tingene specialiserede, og i stedet

skal vi kunne klare otte-ti smallere specialmesser,siger han.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen