Berlingske Business
LIVE
17:58 På gensyn i morgen

Bedre økonomi i DSB

DSB''s bestyrelse har behandlet årsprognosen for koncernen, som forudser, at DSB i år får et overskud på 1.050

mio. kr. før skat. Det er en forbedring på 150 mio. kr. i forhold til seneste opjustering 18. november - men dog ringere

end i 2001, hvor overskuddet var på 1.215 mio. kr. før skat.



Den seneste opjustering af DSB''s forventninger til

resultatet for 2002 skyldes primært effektiviseringer og lavere omkostninger samt øgede indtægter ved salg af ejendomme

og arealer. Den 18. november 2002 kunne DSB meddele, at koncernen opjusterede sine forventninger til årsresultatet med knap

200 mio. kr. som følge af afgørelsen af en voldgiftsag mod rederiet Scandlines Danmark A/S. Voldgiftsagen blev afgjort

til DSB''s tilfredshed og betød, at en hensættelse kunne tilbageføres.



DSB''s bestyrelse behandlede også

forslag til en ny og bedre kundeservice på stationerne. I løbet af foråret 2003 bliver en række stationer

bygget om, så man kan købe både billetter og kioskvarer i samme butik. Flere steder vil de nye billetbutikker betyde

længere åbningstid på stationen. Den bedre service har kunnet indføres fordi DSB i september overtog DSB restauranter

og kiosker as.



- Vores kunder får bedre service samtidig med at virksomheden mindsker sine omkostninger og udvikler nye

forretningsområder, siger bestyrelsesformand i DSB, Mogens Granborg.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen