Del : SMS
Berlingske Business

Baller af stål er guld for Fitness World

Fitness
Foto:

Mange af landets kæder har det økonomisk hårdt. Fitness World er til gengæld helt oppe på tæerne.

Artiklen fortsætter under annoncen
I sommerperioden forlader kunderne fitnesscentrene for at tage på sommerferie eller træne i det fri. Alligevel har Fitness World formået at have nettefremgang i halvdelen af kædens centre i juli. Det skriver dagbladet Børsen.

Kæden er nu den største i Danmark med 48 centre og 140.000 medlemmer. I 2008 rundede resulatet før skat 23 millioner kroner. Inden 2009 er omme ventes antallet af centre at have rundet 50.

- Du kan tro, vi er på udkig. Vi har kontrakt på over 50, når året er omme. Hvor mange afhænger kun af prisen. Jeg ved ikke, hvor mange der sidder nede i banken lige nu og får at vide, at nu er de nødt til at sælge det her. I branchen er vi så kendt, at der kommer en opringning hver uge fra nogle, der gerne vil sælge et center, siger Per Lyngbak Nielsen, direktør for Fitness World, til dagbladet Børsen.

Fitness World overtog 1. august fire centre fra den islandskejede kæde Equinox og har ligeledes overtaget et par centre, som tidligere husede fitnesskæden SATS.

Herhjemme har Fitness.dk 40 centre, mens SATS og Equinox har henholdsvis 13 og otte centre. De to sidstnævnte formåede i 2008 ikke at præstere et overskud. Værst gik det for SATS med et resultat før skat på minus 79 millioner kroner.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere