Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Aarhus Olie opjusterer

Selskabet opjusterer forventningerne til resultatet af hele 2002 til et koncernresultat efter skat på 140-160 mio. kr. mod tidligere

125-145 mio. kr. Opjusteringen skal ses i lyset af indtægtsførelsen af moderselskabets skatteaktiv på den ene side

og en lavere afsætning og indtjening inden for bulkoliesegmentet på den anden side, skriver Aarhus Oliefabrik i meddelelsen.

Forventningerne til koncernresultat af primær drift for hele året er nu 210-230 mio. kr., hvilket er 10 mio. kr. lavere

end tidligere meddelt. Til gengæld venter ledelsen en forbedring i 2003 i såvel det primære driftsresultat som i resultatet

før skat.



Resultat af den primære drift i de første ni måneder blev 150 mio. kr. mod 209 mio. kr. året

før, og for tredje kvartal isoleret var der tale om et primært driftsresultat på 56,6 mio. kr. mod 83,2 mio. kr.

i samme periode 2001. Af tilbagegangen på 26,6 mio. kr., skyldes 20 mio. kr. en ekstraordinær indtægt i 2001. Det

skyldes primært dårligere resultat i Aarhus Olie, Anglia Oils og Santa Lucia i Mexico, mens den primære drift i Aarhus

Inc. i USA, steg i forhold til samme periode sidste år.



Indtjeningen på de strategiske fokusområder, specialfedtstoffer

til chokolade og andre konfektureprodukter samt til cateringsegmentet, levede op til forventningerne i perioden.



Koncernens

samlede aktiver var ved udgangen af tredje kvartal på 3501 mio. kr. mod 3924 mio. kr. ved årsskiftet. Den samlede egenkapital

kunne samtidig opgøres til 1431 mio. kr. mod 1531 mio. kr. ved udgangen af kalenderåret 2001. RB-Børsen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen