Del : SMS

Vestas' ordreindgang satte rekord i 2015

Rekordtilgang af nye ordrer for Vestas sidste år
Vestas overraskede positivt med sine mindre ordrer i fjerde kvartal. Arkivfoto. Foto:

Vestas overraskede positivt med sine mindre ordrer i fjerde kvartal, og det løftede den samlede ordreindgang for vindmølleforretningen op til rekordhøjt niveau i 2015. Det viser Vestas' årsregnskab.

Artiklen fortsætter under annoncen

Langt de fleste af ordrerne var kendte, da der var annonceret 8099 megawatt (MW) i løbet af året - både i enkeltvise nyheder om større ordrer samt i de kvartalsvise opdateringer om mindre ordrer. Tallet for de små ordrer i fjerde kvartal manglede dog, og det viste sig at være et stykke højere end forventet.

Summen af de uannoncerede småordrer, som investorerne først får kendskab til i forbindelse med regnskabsaflæggelsen, var dermed på 844 MW i kvartalet.

RB PLUS Vi er på vej mod vindmøller af gigaformat energi

RB PLUS Verdens crème de la crème samles på ny

Ifølge et estimat fra Ritzau Estimates havde analytikerne ventet 601 MW i uannoncerede ordrer.

Koncernen modtog dermed ordrer med en samlet kapacitet på 8943 MW sidste år, hvilket er en væsentlig fremgang i forhold til 2014, hvor ordrerne udgjorde 6544 megawatt.

Det slår samtidig den hidtidige rekord på 8673 MW fra 2010.

- Vi sikrede den højeste ordreindgang i selskabets historie, og dette med ordrer i 34 lande på fem kontinenter, hvilket tegner godt for et fortsat højt aktivitetsniveau i 2016, siger Vestas-chef, Anders Runevad, i årsregnskabet.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere