Del : SMS
Berlingske Business

Togvogne bruges som olielagre på grund af overforsyning

BRITAIN-TRANSPORT-TRAIN-HISTORY
ARKIVFOTO. Foto:

De amerikanske olielagre er så overforsynede, at handlerne overvejer nye steder at opbevare olien - eksempelvis togvogne.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det skriver Wall Street Journal.

Tusindvis af togvogne med olie holder nu stille rundt omkring i USA, da den lave oliepris har gjort transport med tog til en dårlig forretning.

Prisen på opbevaring af olien er steget i takt med, at de amerikanske olielagre er vokset. I slutningen af januar steg beholdningen af råolie for første gang siden 1930 til mere end 500 mio. tønder ifølge Energy Information Administration.

KAZAKHSTAN-ENERGY/


Situationen har fået investorerne til at tage "rullende opbevaring" i brug. Olieproducenterne har tidligere anvendt den samme praksis og holdt olietankere på havet, når olielagrene har været fyldte eller priserne har været lave.

Handelsselskabet Musket Corp. nåede sidste år frem til, at et overskud kunne genereres ved at opbevare olie en måned og levere det senere til en højere pris.

- Fokus har flyttet sig fra at være en lasteterminal til opbevaring af olie og togvogne, siger J. P. Fjeld-Hansen, direktør hos Musket Corp., til Wall Street Journal.

/ritzau/FINANS

SAUDI-OIL-COMPANY-ARAMCO-FILES

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere