Del : SMS
Berlingske Business

Saudi-Arabien afviser at skære i olieproduktionen

SAUDI-OIL-COMPANY-ARAMCO-FILES
AFP PHOTO/MARWAN NAAMANI Foto:

Manglende tillid til andre olieproducerende lande er skyld i, at Saudi-Arabien ikke vil indgå en aftale om en nedgang i landets olieproduktion.

Artiklen fortsætter under annoncen

Saudi-Arabiens olieminister, Ali al-Naimi, siger, at landet vil forsøge en fastfrysning af produktionen, men at nedskæringer i produktionen "ikke kommer til at ske". Tidligere har Venezuela, Rusland og Qatar også efterlyst en fastfrysning, hvis andre ledende producenter, især Iran og Irak, også følger trop.

Det skriver Financial Times.

»Der er mindre tillid end normalt. Selvom de siger, de vil skære i produktionen, vil de ikke leve op til det«, sagde Ali al-Naimi ifølge Financial Times ved en årlig konference i Texas. Udtalelserne sendte olieprisen kraftigt ned tirsdag, og WTI-olieprisen faldt til 31,85 dollar per tønde.

KAZAKHSTAN-ENERGY/

Den 81-årige olieminister fortalte desuden, at et produktionsdyk blot ville hjælpe de amerikanske producenter af skiferolie, der har højere omkostninger end eksempelvis Saudi-Arabien.

»Det lyder barskt, og det er det desværre også, men det er en mere effektiv måde at rebalancere markederne på. At skære i produktion med lave omkostninger for at subsidiere leverandører med højere omkostninger forsinker kun et uundgåeligt opgør,« sagde Ali al-Naimi ifølge Financial Times.

Iran

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere