Del : SMS
Berlingske Business

Mærsk er parat til at byde på olieprojekt i Iran

Lav oliepris koster 1250 stillinger hos Maersk Oil
Dan feltet med boreriggen Monarch. (Foto: CLAUS FISKER/Scanpix 2015) Foto:

Efter at en række restriktioner mod Iran er blev ophævet tidligere i år, er A.P. Møller-Mærsk klar til at lede efter olie i South Pars-feltet, der ligger i Den Persiske Bugt, og som Iran og Qatar råder over.

Artiklen fortsætter under annoncen

Ifølge nyhedsbureauet har højtstående iranske embedsmænd holdt hemmelige forhandlinger med Mærsk forud for budrunden. Og ifølge kilder har Mærsk accepteret betingelserne for et bud.

Det skriver det iranske nyhedsbureau Fars.

IRAN-ECONOMY-OIL-KHARK

Allerede i januar var en dansk handelsdelegation på besøg i Iran. Og i den forbindelse sagde Lars Nydahl Jørgsen, vice president i Mærsk, ifølge Børsen, at man var meget interesseret i at komme tilbage til Iran, og at man var klar indenfor stort set alle Mærsks forretningsområder.

Ifølge Fars sagde Lars Nydahl Jørgensen ved den lejlighed, at Mærsk havde haft meget konstruktive drøftelser med det nationale iranske olieselskab Nioc og dets datterselskaber. Dengang ville den danske direktør ikke fortælle, hvilke konkrete felter, der var tale om.

BM Indland

Tilbage i januar bekræftede A.P. Møller-Mærsk over for Ritzau Finans, at man havde startet forhandlinger med den iranske regering om potentiel udvikling af en stribe oliefelter i Iran.

 

 

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere