Del : SMS
Berlingske Business

Maersk Drilling-direktør: Maersk Oil er en kunde som alle andre

Årsregnskab fra A.P. Møller Mærsk Mærsk Oil - Oliefelter Nor
Foto:

Selv om de to selskaber er forbundet via A.P. Møller-Mærsk, så betragter Maersk Drilling sit søsterselskab Maersk Oil som en kunde som alle andre.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det er budskabet fra borerigselskabet, der for første gang i syv år har indgået en aftale med konglomeratkollegaen.

Maersk Drillings borerig Resilient skal arbejde for Maersk Oil fra oktober og tre år frem på forskellige projekter i den danske del af Nordsøen. Dermed kommer riggen i beskæftigelse igen efter at have været arbejdsløs i knap et halvt år.

- Der har været en en offentlig udbudsproces, som vi har budt på. Så vi går til Maersk Oil, som vi gør til enhver anden i markedet. Der er et armslængdeprincip, fordi de, ligesom os, har behov for det i forhold til andre samarbejdspartnere, forklarer Morten Pilnov, global salgschef i Maersk Drilling, over for Ritzau Finans.

18INDMaersk-Olie-og-Gas-Dan.jpg

At de to selskaber deler navn og ejer betyder derfor ikke noget for deres arbejde, understreger han.

- Maersk Oil er som andre kunder en god kunde, som vi også har arbejdet for før, og vi er glade for at få chancen igen. Men jeg har svært ved at se andre fordele. Det er et almindeligt kunde/leverandør-forhold, og vi er forskellige forretningsenheder med forskellige strategier, siger Morten Pilnov.

Maersk Oil var sidst kunde hos Maersk Drilling i perioden 2009-2012, hvor riggen Maersk Resolve arbejdede på forskellige felter i Nordsøen.

18BUSForside-pix-Martin-Run.jpg

 

 

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere